Ayubowan Sri Lanka!! - Reisverslag uit Hikkaduwa, Sri Lanka van Sofie Avonds - WaarBenJij.nu Ayubowan Sri Lanka!! - Reisverslag uit Hikkaduwa, Sri Lanka van Sofie Avonds - WaarBenJij.nu

Ayubowan Sri Lanka!!

Door: Fieke

Blijf op de hoogte en volg Sofie

23 December 2013 | Sri Lanka, Hikkaduwa

En voila, we zijn weer ergens beland tussen palmbomen en prachtige stranden, zo'n 2 weken geleden.. Rara, waar ben ik.. :-)

Vorige jaar in Costa Rica besloot ik om dit jaar nog eens de andere kant gaan op te zoeken, geen rijst en bonen maar rijst en iets anders dan maar..

Het idee was om naar de Filipijnen te gaan, en daar de eilanden gaan te verkennen en verschillende breaks te gaan surfen.. Maar het noodlot besliste daar anders over;

Ten eerste brak ik mijn elleboog op 15 augustus.. Echt Shit!! Pffff... Na een operatie van Dr De Coster stak mijn arm weer vol met wat ijzer; 2 pinnen en een draad..
Door deze ongelukkige val schoof mijn reis voor enkele weken op.. Op zich niets erg, maar dan..

Nr 2; Haiyan, of Yolanda gooide wat roet in het eten; Maw, De Filipijnen werd zwaar getroffen door een krachtige typhoon met alle gevolgen vandien..

Bon.. wat nu?!
Nr 3: Na effe weer wat gebrainstormd te hebben, kwam ik uit bij het volgende; Maleisië en dit gecombineerd met Sumatra en de Mentawais.. Yep, deze ging het worden!!

Maar dan, Nr 4!
Uiteindelijk wilde ik samen vertrekken met mijn maateke Sfen ergens half december, intussen tijd wilde ik nog even naar Fuerteventura om daar alvast enkele golven te kunnen scoren.. Maar toen kwam Steven (Ex Eliza..) met het idee om even naar Portugal te gaan.. hopla de vlieger in en weg waren we.

En jaja, toen kwam Nr 5..
Ik zal het nooit vergeten toen ik Ross (Een Aussie die ik 3j geleden in Sri Lanka heb leren kennen) zijn foto's op het internet zag.. Damn, die zit weer lekker in het 'oh zo aardse Sri Lanka!! en jaja, meteen werd het duidelijk; ik ga gewoon terug naar Sri Lanka!!
Enkele dagen nadien was mijn ticket geboekt, en uiteindelijk vroeger dan verwacht vertrokken naar het Palmtree-Heaven van enkele jaren geleden!

Ayubowan Sri Lanka!!

Ondertussen zit ik hier al twee weken.. Het is gewoonweg zo ongelooflijk om hier terug te zijn, Sri Lanka is een echt zooo magisch!!
Dunstan, een local die ik ook weer kende van de voorbije jaren, kwam me ophalen aan de luchthaven. Via de nieuwe weg, stond ik 2 uur later op de beach in Hikkaduwa, de plaats die weer mijn homebase gaat worden zoals enkele jaren geleden. En jajajaa.. wie zat daar al de surf te checken?!? Yep, My Buddy Ross, na 3 jaar eindelijk weer in levende lijven!

Helaas zat ik de eerste week te sukkelen met een zware verkoudheid en klein griepke dat ik van België had meegenomen.. Pfff..Maar toch, liever hier zitten dan in het koude grijze..ja, je weet wel welk land.

Ook al was ik ni echt op en top, ik waagde me meteen in de golven! De eerste dagen was er behoorlijk wat swell, dus het was direct werk aan de winkel.. of beter gezegd, den ijzerwinkel.. :-)

Na nog wat plaatselijke medicijnen te hebben genomen, kwam ik er dan uiteindelijk toch door.. Eindelijk, want echt, ellendig voelde ik me; oren die bijna ontploft waren tijdens de daling, een kop vol met jawel, snot,..

Hihaaa, happy again in Sri Lankaaaaa jajajajaaa!!!

De tijd vliegt hier toch ook weer enorm, en er zijn zoveel dingen die ik al heb meegemaakt. Bv het bezoek aan Rowan, een local die gespecialiseerd is in Ayurveda (Google maar even als je dit niet kent). Van 8 tot 14u bracht ik door in zijn huis. 's Morgens eerst werd ik gekraakt, brrrr, dan een warme olie massage die een dik uur moest intrekken, gevolgd door een mega uitgebreid ontbijt, en dit voor 67 euro..

Eén stevig feestje hebben we ook al gebouwd met Alice & Dan, en de Ross natuurlijk. Alice was ook in behandeling bij Rowan, en samen met haar en nog andere waren we uitgenodigd op een uitgebreid dinner met een hooo zo smakelijke vis en toebehoren..

Mijn dagen vul ik met naar de markt wandelen, wat yoga af en toe, beachwalking, hangmat-hangen, surfen en 's avond meestal wat koken op een vuurtje dat ik zelf gekocht heb.. Relax!!

Het surfen, wel.. eerlijk gezegd.. door de pinnen in mijn arm gaat het allemaal niet zo best.. Het gaat wel, maar toch, ik heb wel pijn.. Zeker bij het duckdiven en de take-off.. Pffff, suck's!! Volgend jaar schade dus inhalen.. hehe!
Maarja, se, ik leef nog en ik geniet er van om gewoon hier al rond te kijken, ogen te kort kan ik je garanderen!!

De Pinnen mogen 5 maart er uit!! Yessss!! Dus nog even volhouden, en wees gerust, ook al doet het pijn, ik klaag niet; keep on smiling!!

Om af te ronden, en een beetje raar om te zeggen aangezien het hier niet echt te merken is, ik wens jullie allemaal al een zeer 'warme' Kerst en alvast een Heel Gelukkig Nieuwjaar!!

Liefs,
xxx

Ps; Mijne Santa Claus is nu onderweg!! hehe... Dit vertel ik wel de volgende keer!!

• 23 December 2013 - 19:14

Ralph:

Hey hallo!
    Wow klinkt allemaal erg tof! :-( behalve de pijn van het ijzer dan!
    Ik zou zeggen geniet ervan!
    Nice xmas and a HNY!!

Groetjes x Ralph

Tot snel in Belgie of Holland :-)

• 23 December 2013 - 20:42

Martine En Guido:

Hallo Sofie,
    geniet maar ten volle van dat mooie land !
    Allen opletten dat je ijzer niet gaat roesten :-)
    Warm X-mas and happy NY

Vele groetjes van Martine en Guido

• 29 December 2013 - 12:40

Jaco & Maria:

Hallo Sofie,
    zo te horen heb je het weer best naar je zin daar in de tropen.
    Veel fijne dagen daar.
    Een goede jaarwisseling en een gezond 2014 wensen wij jou.
    Groetjes and take care.

Jaco.