Selamat Jalan Pantai Lakai!! - Reisverslag uit Sumbawa Besar, Indonesië van Sofie Avonds - WaarBenJij.nu Selamat Jalan Pantai Lakai!! - Reisverslag uit Sumbawa Besar, Indonesië van Sofie Avonds - WaarBenJij.nu

Selamat Jalan Pantai Lakai!!

Door: Sofie Avonds

Blijf op de hoogte en volg Sofie

30 Januari 2011 | Indonesië, Sumbawa Besar

...Bangelijk, prachtig, indrukwekkend, eigenlijk eb ik geen woorden om te omschrijven hoe mijn 7u durende scootertocht van Lakai naar Sumbawa Besar was. Echt zoooo mooi!Ik kwam ogen te kort en kon ook niet elke minuut stoppen om een fototje te nemen. Vorige rit, van Sumbawa besar naar Lakai was echt een hel, 9 u in de gietende regen, en nu, nu stonden de weergoden me bij! Top!!

Na nog goede golven genomen te hebben vanmorgen op Lakai ben ik on the road gegaan. Via Dompur de mountains in, dan kam k terecht in een soort rainforest waar de zon toch scheen en het tevens wat miezerde, rainforest ni voor niks! Daarna werd het bloedheet, echt bakken, zelfs mijn bovenbenen waren aant het opfikken.
Zoals ik al zei, adembenemend was de rit, de uitzichten, de mensen di je toeroepen met 'Misterrrrr', de koeien, geiten, varanen en apen die de weg oversteken, ppffwooaaa!!!
Onderweg lekkere Nas Campur gegeten bij een klein lokaal restaurantje waar niemand engels kan en waar ik de vorige keer ook gestopt was. De mensen waren zo blij me te zien dat ze zelfs de buren erbij haalden..haha!!

Maar goed, Lakai Beach heb ik bye bye gezegd, twas echt hard om deze plek te verlaten..Twas er echt de max.. De beachwalk naar Periscoop was steeds de moeite; kids die al van ver naar je toe kwamen rennen en met 5 je hand willen vasthouden terwijl je je surfboard nog onder je arm hebt en het zweet van je afloopt..Meters lopen ze met je mee.. De surfsessies op Periscoop waren steeds de max! Met zijn 2 of zijn 3, golven voor iedereen..Tochm had k weeeeeer eens last van mijn ogen twee dagen geleden, weer te lang gesurft..ajssss..
Lakai was echt zo'n toffe plaats, een echt surfparadijs met leuke mensen en een goeie sfeer, en lekker eten!!
Justin de Corsicaan, Antonia uit Cornwall, Gabriel uit Brazilie, John, Sam,...ik zal ze missen, ook al waren er al enkele van vertrokken.

En nu..nu zit ik weer in Sumbawa Besar, de zogezegde hoofdstad..tsss...Logeer in een echt brakhotel, vlakbij de moskee, geen douche en de fan doet het ook maar amper..maar kheb ne gewassen hoor!! haha!! primitief met een emmerke gaat ook en heeft ook zjn charmes!!
Toch maar goed dat het maar voor 1 nacht is, morgenvroeg ga ik weer on the road met mijne scooter richting Kuta Lombok waar mijn kamerke bij Samsul, Kuta beiru , staat te wachten, met goede douche en fan!!

De Belgen, Rutger en Tinne en hun friends zullen ook van de partij zijn, en Erik die is er al..staat hopelijk al met een bintang te wachten!!
Het wordt weer een leuke bende, daar ben ik zeker van, en hopelijk is de surf ook weer on!!

Ik kijk er al naar uit!!
Tot snel,
dikke kus
Sofie xx

  • 03 Februari 2011 - 07:06

    Eric :

    lieve lezers en volgers van Sofie...

    Sofie heeft mij in mijn oor gefluisterd dat ze het erg leuk vind om jullie reacties te lezen dus..... laat van jullie horen !!!

    Groeten
    Eric

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Sumbawa Besar

Sofie

Living The Dream !!

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 754
Totaal aantal bezoekers 86772

Voorgaande reizen:

08 December 2013 - 04 Maart 2013

The Island of Happiness

03 December 2012 - 01 Maart 2013

Freedom & Dreams..Keep On Surfing

18 November 2008 - 07 Maart 2009

Central-South America

20 November 2010 - 30 November -0001

Tropical Total

17 November 2011 - 30 November -0001

The Big Adventure!!

Landen bezocht: