Sumbawa; On the road and in the waves!! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Sofie Avonds - WaarBenJij.nu Sumbawa; On the road and in the waves!! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Sofie Avonds - WaarBenJij.nu

Sumbawa; On the road and in the waves!!

Door: Sofie Avonds

Blijf op de hoogte en volg Sofie

24 Januari 2011 | Indonesië, Batavia

Ondertussen zit ik in Lakai Peak, maar heb er al wel een heel avontuur op zitten...

De dag dat ik Kuta Lombok verliet met Steven duurde het wel even dat we konden vertrekken aangezien we enkele uren hadden moeten wachten op onze scooters. Tja, Sofietje wilde een goede deal sluiten aangezien ik de scooter voor een lange tijd wilde hebben. Resultaat; 25000 rp per dag en een gloednieuwe scooter, maar er moesten nog papieren geregeld worden, een nummerplaat, spiegels en een surfrek. Uiteindelijk tegen de middag konden we vertrekken, toch na een dik uur had Steven een lekke band en besloot dan maar terug te keren naar Kuta om zijn scooter om te wisselen. Ik besloot om verder te gaan.
Na enkele uren kwam ik aan de haven en had meteen de boot naar Lombok waar ik net iets voor de donker toekwam. Toch moest ik nog een eindje, en in Sumbawa, tja, daar heb je niet veel. Dus reed ik alleen in de donker in de bergen en af en toe zag ik in een dal licht en dacht dat het mijn bestemming was. Niet dus, Sekongkang bay lag nog verder. Na een dikke twee uur rijden kwam ik uiteindelijk aan in het rangtang beachhotel. Daar waren enkele gasten een party aan het bouwen maar ik besloot een douche te nemen, die buiten was, en mijn bed in te kruipen.

De volgende ochtend zag ik pas dat ik echt op de beach logeerde, echt een mooie omgeving vlakbij de break.
Helaas de wind dropte niet dus kon er niet gesurft worden en de volgende dagen voorspelde ze ook niet al te beste surfcondities. Na kennisgemaakt te hebben besloten we die avond met een 10 tal mensen van het complex naar Maluk te gaan om daar een party te bouwen. Net voor vertrek tikte er iemand op mijn schouder..het was Steven die was aangekomen met een Oostenrijker.
Swat, de party was echt supppperrr!!! we kwamen terecht in een plaatselijke karaoke bar en daar gingen we aan het dansen.. tegen 3u keerden we terug naar huis, iedereen een beetje uitgelaten en met een smile op het gezicht.

De volgende ochtend hoorde ik in de kamer naast me, waar Steven en die andere gast verbleven,een lawaai.. Ik ging naar buiten en kwam den oostenrijker tegen die aan het brullen was dat zijn geld gestolen was.. Hij beschuldigde ons ervan, want wij waren degene die vannacht hier rondliepen..Nou ja.. meteen ging hij ook de kamers van de staff doorzoeken en kwam daarna in elke kamer van ons even rommelen.
De politie kwam en weer werden onze spullen doorzocht.. daarna verdween die oostenrijker met Steven naar het politiebureau en even later kwam er weer een politieman aan waarbij ik vervolgens vragen moest beantwoorden over de situatie...
Toch al bij al vond iedereen het een beetje te rare situatie..enkel het geld van de Oostenrijker was weg terwijl er een camera en gsm nog bijlag en Steven zijn geld. Dan hoorde ik hem bellen met iemand en dan zei hij weer dat het geld weg was na het zwemmen, dan had hij ineens toch zijn kredietkaarten, en nog 100000 rupee...terwijl hij zei dat alles weg was. Bovendien had hij dan ook nog eens ander geld... beetje te vaag en daarom denken we dat het een soort opgezet spel was en wilde dat die Oostenrijker maar snel weg was aangezien hij een negatieve invloed bracht.
Die avond hebben we lekker gegeten in het hotel, aangezien er in de omgeving niet veel was. Het ontbijt daar was ook zoooo lekker, mmmmjamm, scrambled eggs met toast.
De surfspot noemde Yoyo's en iets verderop had je Tropical, echt ook weer een postkaart waard, echt tropical!

Na enkele dagen besloot ik verder te gaan richting Lakei Peak, maar dit is een dikke 300 km verder.., kan ook 400 zijn.., dus de beste manier was om halt te houden in de hoofdstad, Sumbawa Besar. Daar konden we meteen naar de luchthaven gaan om een ticket te boeken met air asia aangezien die website al dagen lang met een betaalprobleem zat. Een goed idee, maar helaas de hoofdstad stelde niet veel voor en de luchthaven was helemaal drie keer niks... Na een 'goed' warm bad genomen te hebben gingen we op zoek naar internet maar dat was ook weer totaal gene vette. De dag nadien vertrokken naar Lakai Peak waar we na 9u brommeren door de gietende regen tegen 18.30u aankwamen, koud en doorregent..

Via Sarah had ik enkele tips gekregen over lakai en belandde ik bij Balumba cottages, waar ik de kamer deelde met Steven. De volgende ochtend meteen lakai Peak gesurft, nou ja, een beetje geobserveerd want er lagen vele mensen in het water met een hoog niveau die de ene na de andere barrel namen.. Slik! Na een paar golfjes genomen te hebben kwam ik uit en water en ging voor de banana pancake met chocolade hier inbegrepen in het complex. en ja hoor...ik hoorde ineens iemand met een accent iets vragen in het Engels en meteen wist ik 'dat kan alleen maar een Nederlander zijn', en gelijk had ik!
Het was Eric, levensgenieter eerste klas als je het mij vraagt. Hij is toevallig hier beland na een trip door Flores etc. Hij maakt een wereldreis en heeft dus nog een hele trip voor de boeg. Na enkele uren gekletst te hebben met Eric, ben ik met Ben en Shaun, een koppel van Engeland, naar periscoop gegaan, een andere surfspot om de hoek. Deze spot werkt goed bij iets hoger tij en het was naar de lage kant dus oppassen geblazen. Na enkele golven genomen te hebben besloten we terug te keren en verder te chillen op het verhoog van het restaurant met uitzicht op lakai Peak. Een prachtig zicht is het hier wel,en ook de omgeving met de bergen van Sumbawa erbij maakt het tot een goede surflocatie.

De dag erna surfte ik 's morgens weer lakai Peak en nadien kwam ik Justin tegen, een Corsicaan. Met hem ben ik naar Periscoop gereden en hadden er weer een leuke sessie opzitten. De dag nadien vertrok Steven richting Flores. Samen met Eric en Justing gingen we naar Periscoop om weer wat te surfen, en Eric wat fotootjes te nemen. Hij had ondertussen ook wat leuke fotootjes genomen vanop de Toren bij lakai Peak. al zwemmend was hij naar de toren gegaan en was er door een verhoog gezakt met zijn gat in een spijker..tja, je moet er wat voor over hebben he!!
Daarna hebben we nog met Eric een tripje gemaakt hier in de omgeving en ben ik met hen een bakso gaan eten in het 'dorpje' hier verder op. Die avond kwamen we Antonia tegen, een surfchic uit Cornwall, echt ook weer een leuke meid.

Ondertussen deel ik mijn kamer met Justin. 's Morgens ofwel eerst surfen ofwel eerst een banana pancake, afhankelijk van het getij. Gisteren ook weer een leuke sessie gehad bij Periscoop, een goede righthander, maar ben er blijkbaar iets te lang ingebleven want mijn ogen begonnen te irriteren, pfff, nu dat weer! Vanmorgen, zondag, na het ontbijt naar Periscoop gegaan en er al snel uitgekomen om toch een beetje mijn ogen te sparen.

En ja, hier zit ik dan op Eric zijn laptopje mijn verhaal te tokkelen met uitzicht op Lakai Peak, de zon die enorm brand, het water zo blauw, pff, life can be hard!
Misschien dat ik straks in de namiddag naar Dompu ga, een groot dorp hier op 50min rijden vandaan, om daar even op internet te gaan, want hier vindt je dit echt niet. Antonia zou met me meegaan, maar we zien wel wat de dag verder brengt...
Ik denk hier nog te blijven tot 29 of 30 januari, daarna terug richting Kuta Lombok, via Sumbawa Besar... Hopelijk dan niet in de regen.

4 februari komt Bart, een Belg die ik afgelopen zomer heb leren kennen, aan in Lombok, ben van plan om een weekje nog met hem in Lombok door te brengen en dan richting Nusa Lembongang te gaan met hem, als hem dat ziet zitten, en dan misschien nog even in Balangan te verblijven op Bali, niet dat het mijn favoriete eiland is, maar denk dat het daar wel leuk is om en paar dagen te verblijven en weg uit de drukte van Kuta Bali.

De 17de februari vlieg ik vanuit Bali naar Kuala Lumpur!! Jep Jep, papie heeft mijn ticket kunnen fiksen, ben hem echt dankbaar daarvoor!! Merci Paps!! Vanuit Kuala Lumpur vlieg ik de 18de 's morgens door naar...jajjaaaaaa.....Colomboooooooo!!! Sri lanka again!!! Zeker toen ik gisteren met Eric mijn foto's vandaar aan het bezien was, voelde ik dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Daar nog enkele weken wat chillen en surfen en dan 6 of 13 maart terug naar La Belgique, want op 28 maart gaat Fietje weer aan de slag bij Thomas Cook!! Ghoooo, echt zo blij ben ik, gewoon alles verloopt naar wens, goede surf en mooie vooruitzichten. (Alleen ben ik wel jaloers op Eric zijn camera, damn, had ik ook maar een goed toestel gekocht dan had ik nog mooiere foto’s.. Maar se, het zij zo..) Misschien als ik terug ben nog even naar de sneeuw?? Achja, das nog een tijdje, ik ga nu nog lekker genieten van Indonesië!!

Tot snel weer!!
Dikke knuffel,
Sofie x

  • 24 Januari 2011 - 10:08

    Eric :

    He Sofie,
    leuke foto's lol
    Veilig aangekomen in Sumbawa in maar 6 uurtjes. Hebben jullie nog wat golfjes genomen vandaag?
    Groeten en... have fun !
    Eric

  • 24 Januari 2011 - 10:26

    Hilde:

    amaaai...............
    weer mooie foto's!
    wat een avontuur!
    geniet er van!
    GE ZIET ER GOED UIT!

  • 24 Januari 2011 - 15:41

    Mams Van Eric:

    Hallo Sofie, leuk om even uw website op te zoeken en zo "van 2 walletjes" te eten. Veel plezier verder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Sofie

Living The Dream !!

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 534
Totaal aantal bezoekers 86772

Voorgaande reizen:

08 December 2013 - 04 Maart 2013

The Island of Happiness

03 December 2012 - 01 Maart 2013

Freedom & Dreams..Keep On Surfing

18 November 2008 - 07 Maart 2009

Central-South America

20 November 2010 - 30 November -0001

Tropical Total

17 November 2011 - 30 November -0001

The Big Adventure!!

Landen bezocht: