Nusa Lembongan...and the happy 3!! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Sofie Avonds - WaarBenJij.nu Nusa Lembongan...and the happy 3!! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Sofie Avonds - WaarBenJij.nu

Nusa Lembongan...and the happy 3!!

Door: Sofie Avonds

Blijf op de hoogte en volg Sofie

16 Februari 2011 | Indonesië, Kuta

En voila, ik ben nog eens een keer online om even een update te geven van mijn tripje... De laatste keer was een twee weken geleden dacht ik, kan ook wat langer zijn maar in ieder geval...kheb weer teveel dingen om nu even snel te vertellen...

Ik zat dus in Sumbawa Besar...aaaajaaaa...da kruipkot daar...amaj, als ik daar nu aan terug denk, ghoo, dan was ik de afgelopen dagen wel de princess..
Maw...in dat kruipkot had ik bijna geen oog dichtgedaan..tegen iets na 4 ging dan nog de moskee naast de deur...pffff... Uiteindelijk met mijn ogen nog half dicht op mijn brommerke gesprongen en hopla richting Kuta Lombok. Toch, mijn ogen waren snel weer open...het verkeer en ook weer eens de prachtige views onderweg naar de haven van Sumbawa.

Daar aangekomen had ik weer geluk en kon meteen de boot op..weer was ik de enigste blanke..en dat met een scooter met surfboards geladen.
De overzet ging vrij snel, ook de weg naar Kuta Lombok. De mensen van de homestay Kute Baru waren blij me weer te zien. Meteen mijn kamerke in beslag genomen en jawel, ineens hoorde ik een bekende stem..Het was Eric..met een koude Bintang!! Die avond was ik echt kapot van mijn hele Sumbawa avontuur, bovendien was de Gado Gado me ook niet echt bekomen (misschien van teveel??!), en daardoor ben ik uiteindelijk iets later als verwacht in mijn bed als een brok in slaap gevallen.

De dag nadien brommerde ik weer vrolijk rond met mijn surfboardje naar Gerupuk. Daar kwam ik Cecile tegen, een Franse die er half woont, en met haar deelde ik het bootje naar de Inside. Na een leuke surfsessie keerde ik terug en die avond ging ik de andere belgen mee ophalen in de haven van Lembar. Rutger, Tine en co kwamen van Bali..uren vertraging en pech door de Balinese Politie en toestanden hadden ze gehad.

De dagen nadien surfden we met een hele bende Gerupuk in-en outside. En jawel, de groep werd nog groter... Op 4 februari kwam Bart aan, een Belg die ik op een feestje heb leren kennen en nadien niet meer gezien..en daar was hij dan! Weer iemand meer op de boot naar de inside..over crowded gesproken..
Ondertussen had ik ook nog kennis gemaakt met Mat en Molly, een koppeltje uit Australië mix Amerika, die in de kamer naast me logeerden. En ook Mat deelde mee de boot...ondertussen waren we al met zijn 9..twee bootjes dus..

Air Gulung is ook een echte aanraden om te surfen, prachtige omgeving en goede golven..toch de tweede dag op die spot had ik toch een iets minder goede ervaring.. Tijdens het duckdiven van een dikke set schoot plots mijn board uit mijn handen en ergens onder net boven water, schoot de vin recht op mijn gezicht..dacht eerst dat ik serieus wat tanden kwijt was, maar al bij al op een dikke schram en bult op mijn kaak viel het nog mee. Toch, tijdens die sessie kreeg ik nog eens mijn leash rond mijn nek waardoor ik mezelf aan het ophangen was...ik wist dat ze te lang was...dringend een nieuwe aanschaffen!

Maar swat...Steven kwam ineens ook weer opduiken vanuit Flores en vertelde vol lof over zijn belevenissen..
Kuta Lombok, chille plaats...buiten surfen, eten en slapen waren er geen andere aktiviteiten...
Op 9 februari zijn we dan met een bende (Mat, Molly, Steven, Bart en ik) vertrokken naar Nusa Lembongan... Ook weer een hele belevenis om daar te geraken..toch makkelijk kan, maar als je het op de cheap cheap cheap way wilt doen moet je er wel wat tijd voor over hebben. Samsul bracht ons met het busje tot aan Lembar... Oja...we hadden gepland om tegen 5.30u te vertrekken maar door de 'niemand weet hoeveel' flessen rijstwijn van de avond ervoor was het vertrek iets uitgelopen.. Met een houten kop stapte we op de boot en vielen we allemaal in een crash...

AANGEKOMEN IN pANDANG bAI GINGEN WE OP ZOEK NAAR EEN BOOT NAAR nUSA lEMBONGAN...en toen kwamen we nog een koppel tegen dat met ons mee wilde..dus cheaperrrrrr!!! Ik geloof 5 uur later zaten we op de boot...welja..boot...euhhhmmm...de breedte was iets van een 50 a 60 cm...lengte..misschien 4 meter?? Adventure...Ik zat tussen bart en steven...en bleef toch nog redelijk droog hierdoor...de zee werd woeler en het werd ook nog is donkerder erbovenop...De bliksems zagen we naderen..ook ons einde??!! Net toen we onze blote voeten op het Nusa Lembongse strand zette barstte het helemaal open..mijn zak was toch al serieus nat, dus tja..en mijn surfzak..die woog serieuze kilo's meer door de regen...
Maar swat...al bij al vonden we het echt wel een adventure en de smile was niet weg te krijgen..en dit was net het geval bij het andere bootje waar de rest van de bende in zat...

Soms moet je afzien, maar je weet op voorhand niet waar je weer terecht ga komen... Shipwreck's zou een leuke plaats zijn om te verblijven en daar gingen we dan ook maar voor, want in den donker op zoek naar een plaats door de regen is geen aanrader.
en ja...we kwamen aan en kregen een kamer...en wat voor eentje...vlak voor het zwembad met zicht op zee en vlak voor de surfspot 'shipwreck's"...wat wilt een mens nog meer.
Pas de volgende ochtend vielen onze ogen open, ale, de mijne toch zeker; het was mega weer en de het eiland zag er echt bangelijk uit! Koffie drinken met je voeten op het strand...en de zon die brandt..pfwwwoaaaaaa, wat een paradise!!!
Nusa Lembongan heeft drie bekende surfspots.. Playgrounds, Lacerations..brrr...en shipwreck's. De spots werken vooral met opkomend tij, bij laagtij is het gewoon flat..heel raar.
Shipwreck was voor mij echt een leuke golf; over het algemeen een rechtse maar af en toe zat er ook wel een linkse bij. En het reef..welja..beetje oppassen..in de line up is het water zo helder dat je de kleuren van het koraal kunt zien.

Twee dagen hebben we er ook nog gebrommerd. Oja, 1 dag een mountainbike gehuurd, maar na enkele kilometers besefte we dan een brommer toch iets verfrissender kan zijn in een 32 graden bergachtig eilandje...en dan nog verkeerd rijden...
Nusa Ceningan is het eilandje er vlak naast verbonden met een 'brug'. Hier zijn we Jenny haren B&B is gaan checken..man man..wat een chique spel, daar zou ik toch ook wel even kunnen wonen...
De Blue Lagoon hebben we ook gevonden en daar even een duikske genomen...verlaten strandje met..-appelblauwzeegroen-of wat het ook mag zijn, bangelijk blauw water.

Memo's hebben we ook genoeg gezien tijdens ons snorkeltripje naar the wall en nog een andere plek. Ook dit was weer zooooo onbeschrijfelijk prachtig; de vissen, de kleuren van het koraal, de zon door het water, en twee bekende waterratten...

Nusa Lembongan is voor mij echt een paradijsje...het is zo tropical, de surf is er top, de mensen vriendelijk, het eten ook goed, redelijk cheap en rustig...wat moet een mens nog meer....

Toch, ondertussen is het al de 15de en mijn trip begint te korten...op 17 februari vlieg ik 's avonds naar Kuala Lumpur..Vandaag tochwel beetje tegen mijn zin het eiland verlaten..tja, het moet is een keer he..En weer hadden we een vrij avontuurlijke boot...Deze keer wel niet nat geworden, met 10 in het bootje wat nu iets groter was..oja, en bijna staken we onder een passerend vrachtschip...

Uiteindelijk zit ik nu in Ubud...het is iets na middernacht en de rest van de bende slaapt al...
wE ZIJN NET NA DE MIDDAG AANGEKOMEN EN ER AL WAT KILOMETERS IN DE BENDEN EROP ZITTEN VAN AL HET GEWANDEL EN GEZOEK NAAR DE BALI NATURAL SOAP...EN NOG NIET GEVONDEN..
mORGENVROEG WILLEN WE DE WANDELING DOOR DE RIJSTVELDEN EN OMGEVING GAAN DOEN...DAARNA MISSCHIEN WOODVILLAGE, nog een massage?; de zeep zoektocht en tegen de avond richting Nightmare hectic Kuta!!! jajaaaa!!!!
Oja, de ketcak fire dance, een typisch traditionele balinees avond dansgedoe hebben bart en ik daarstraks ook meegemaakt! Ook zeker de moeite nu we hier toch zijn!

Maar ale, ik zal is mijn oogskes dicht gaan doen want het gaan nog twee, drie vermoeiende dagen worden...wandelen, shoppen, en dan vliegeren naar Sri Lanka...Hopelijk heeft de sili nog een kamerke vrij en zijn de golven weer van de partij!!!

Selamat Malam

vervolg...
Vanmorgen de wandeling gedaan door de rijstverlden etc, was ook weer eentje met adembenemende zichten...tegen de middag kwamen we terug aan in Ubud, vervolgens een hapje gaan eten in een supergoei warungetje. Daarna naar de markt gegaan en dan nog eens op zoek naar de soap...en jawel, deze keer gevonden mo der niks afgekregen...damnnnn... Daarna een taxi driver gevonden en naar Mas gegaan om daar enkele woodcarvers gaan af te pingelen...maar best pricyyyy die handel. De driver heeft ons daarna naar Kuta gebracht waar we nu zitten...terug in het hectische deel, maar toch deze keer is het vrij kalm...
Net een douchke genomen en sewens dan uiteindelijk dit verslag online plaatsen en daarna een hapke eten en dan nog is ne goeien bintang gaan drinken!!!
Yep, daar heb ik zin in, als de regen nu maar even ophoudt...
Tot snel, dan vanuit Sri Lanka....

Sofie

  • 16 Februari 2011 - 16:58

    Ilse:

    Hoi sophie!

    wat is het altijd weer heerlijk altijd om al je verhalen te lezen! thanks for sharing! maar maak ons niet TE jaloers he met al die prachtige avonturen en foto's van te mooie surfspots! Alle gekheid op een stokje... geniet ervan!

    Hasta luego!
    grtz Ilse (TFS Contracorriente)

  • 18 Februari 2011 - 00:50

    Saraaah:

    loving it!!!! zo jaloers!!! aaaargh haha xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Kuta

Sofie

Living The Dream !!

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 1009
Totaal aantal bezoekers 86776

Voorgaande reizen:

08 December 2013 - 04 Maart 2013

The Island of Happiness

03 December 2012 - 01 Maart 2013

Freedom & Dreams..Keep On Surfing

18 November 2008 - 07 Maart 2009

Central-South America

20 November 2010 - 30 November -0001

Tropical Total

17 November 2011 - 30 November -0001

The Big Adventure!!

Landen bezocht: