Lombok: Never Try, Never Know.. - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Sofie Avonds - WaarBenJij.nu Lombok: Never Try, Never Know.. - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Sofie Avonds - WaarBenJij.nu

Lombok: Never Try, Never Know..

Door: Sofie Avonds

Blijf op de hoogte en volg Sofie

13 Januari 2011 | Indonesië, Batavia

Pfwoaaa...ondertussen is het weer al even geleden dat ik nog eens wat laat horen..maar geen nieuws is nog steeds goei nieuws..

Dus Bali...Vandaar nam ik met Steven de shuttlebus naar Pangai Bay om daar de snelboot te nemen naar de Gilli's. Op de boot maakte ik kennis met een superleuk koppel en nog enkele andere gekke hollanders.
De twee Belgjes, Kyara en Wendy die we in Bali hadden leren kennen, waren ook van de partij en het was dus een gezellige bende.

We verbleven in Sunset Bungalows, op Gilli Trawaran, heel leuk plekje en heel basic, beetje afgelegen van het centrum maar we kregen een fiets erbij dus Fietje was helemaal in haar nopjes! Echt super was het om met dat fietsje gewoon chill rond te rijden, geen last van auto's of brommers want die mogen er niet rijden, enkel koetsen, voetgangers en nog andere fietsers! Heerlijk!

De vooravond van Oud en Nieuw zag ik plots een golfje breken aan de zuidkant, dus meteen mijn boardje gehaald en in het sop! IK was echt onder de indruk van de zo prachtige locatie, twerd echt stil bij mezelf, echt genieten..mmm! De golfjes waren niet van de grootste maar af en toe kwam er wel een leuke set binnen en het waren dan nog eens lange rides ook! Pfwwoaaa!!! mijn oudjaar kon niet meer stuk.

"s Avonds hadden we met de andere belgjes samen wat gegeten en dan gingen we eens kijken waar wat te zien was.. Toch om 23.15 begon het ineens te druppelen, dan regenen en tegen 23.40 echt aan het genieten zodat we geen andere keus hadden dan naar de reggea bar te gaan die vlak bij de parasol was waar we al serieus goe nat onder waren geworden.

Tja..24u...dus mja..'Happy Newyear' dan maar! Haha, niemand wist precies het juiste uur en er werd wel meerdere keren opnieuw afgeteld.

Plots kwam ik Nico en zijn vrendin tegen, het leuke koppel vanop de boot. We gaven de moed om droog te blijven op en begaven ons naar een andere bar..maarja, het was echt aan het gieeeeten dat alles traten al onder stonden en dat het 1 grote rivier was geworden waar we door moesten, met water tot aan onze knieen.. Ik begon echt te lachen samen met Thyrza omdat we gewoon zo maar dan ook zo nat waren en lachen is nog steeds beter dan er een gezicht bij te trekken! Nemen zoals het is..en dat moest ik ook met het natte bed toen ik terug thuis kwam. Het had zo hard geregend dat het rieten dakje was gaan lekken en toch wel op mijn bed..achja, erg vond ik het ni, tkon er nog allemaal bij en t is maar 1 keer Nieuwjaar tenslotte!

Buiten de surfavondsessie werd er niet veel gedaan de dag nadien, het was stil in het dorp..iedereen uitgeregend en vele trokken verder naar Lombok of Bali. SAmen met Steven zijn we de dag nadien doorgegaan naar Serengiggi, Lombok. Daar een dag of twee geloof ik gezeten om onze visa te verlengen in Mataram! Via Dirk en Wendy had ik info gekregen hoe we dit het best konden doen, uiteindelijk was het echt heel simpel! Gewoon immigratie binnengaan, kopijtjes laten nemen, betalen en 20min later had je de stempel in je paspoort! En hop naar het volgende dan!

Kuta!!! jajaaaaa!! IK wist niet wat ik ervan mocht verwachten maar hoopte dat het niet zoals Kuta Bali was. En inderdaad..Kuta Lombok is zooooo Chill! We kwamen aan in de gietende regen en namen dan maar het eerste beste hostelletje dat er vrij was. Op zich een goede kamer en ligging, toch de dikke vieze vette spin die er was bezorgde me de kriebels!

Die namiddag kwamen we Rutger en Tinne tegen, twee andere Belgjes die hier ook wat zitten te genieten en te surfen. Samen met Rutger ben ik die avond naar Grupuk gegaan om er daar de inside te surfen. ECht de max!! Aangekomen in Gerupuk neem je het bootje en de kapitein blijft de hele tijd wachten. De golven waren super en ik was weer de gelukkigste, eindelijk weer tussen de golven!

De dagen nadien gingen we meestal een ochtendsessie doen en nadien toerden we met zijn 4 regelmatig samen rond om het ene en andere strandje op te zoeken. DE Swell werd steeds groter en groter, dit hadden ze voorspeld..
Enkele dagen geleden was het 'smorgens al serieus groot op de Inside...Dikke bakken van een goede 2.5m kwamen binnengerold..prachtig om te zien en de max van adrenaline om ervoor te peddelen!
Die avond gingen we terug, maar dan naar de Outside, een iets heftigere golf en ook wat meer dangerous..
Daar aangekomen met het bootje moest ik toch is effe kijken hoe de nog grotere bakken daar weer aankwamen.. Toch, een bangelijke locatie weeral en met supergolven, wat nog meer!! Mijn eerste golf was al direct bingo, der dropte iemand in dus ik kreeg er direct een spoeling bij.
Daarna ging ik weer op de point liggen en wachte mijn golf af. Pfwwwoaaa!! Echt kicken! Alleen al het zien en het duckdiven bezorgde je en bom van energie.
Die sessie was echt tot nu toe 1 van de beste!

Air Guling, Mawi, Mahun beach, Sigar, Tallang Aan..stuk voor stuk echt prachtig om te zien. De surf bij Segar was ook best ok! Eerst wel een leger van zee egels passeren en dan oppassen voor het reef als je een golf nam.

Buiten een verkoudheid die ik onlangs had, stel ik het allemaal heel goed!
Morgen ga ik de scooter op en met boardjes en kleine rugzak voor een dikke twee a drie weken naar Sumbawa! Ben eens benieuwd wat het daar gaat zijn..naar het schijnt nog primitiever dan Lombok... Hopelijk is de surf er top en wordt het weer een paradijsje meer om gezien te hebben!

Eerst wil ik richting Yoyo's en omgeving gaan, en daarna Laikey's Peak..

In ieder geval, de 19de febr moet ik het land uit, mijn vlucht van Kuala Lumpur naar Sri Lanka is al geboekt, nu hopen dat Pa mijn tkt van Bali naar Kuala kan geregeld krijgen..
Maar dus eerst Sumbawa..en daarna misschien de Komodo eilanden en Flores nog snel??
Ik zie het wel! I'll go with the flow..

Dikke kus
Sofie

  • 13 Januari 2011 - 07:31

    Dirk, Olga En Dmitri:

    Hallo Fieke, blij te horen dat alles naar wens is daar, nog een gelukkig en gezond Nieuwjaar van ons allen hier en we blijven u volgen, je doet ons dromen met die leuke fotookes.
    Tot de volgende keer vanuit een nat België

  • 14 Januari 2011 - 11:24

    Maria & Jaco:

    Ook van ons de beste wensen, laat maar eens weten, als je weer thuis bent, welke de beste locaties zijn voor ons om daar te bezoeken. Groetjes en een dikke knuffel.

  • 23 Januari 2011 - 21:02

    Elly:

    Hey Fieeee!!!
    Leuke belevenissen alweer.... vraag me af of er nog veel plaatsen in de wereld zijn waar ze jou niet kennen? haha Wel tof om mee te kunnen volgen en vooral leuke foto's. Veel plezier nog en mis je wel hoor hier!! Maar heb het in februari en maart superdruk dus je zal snel weer terug hier zijn :-)
    Dikke knuffel en veel plezier nog, maar wees voorzichtig hè!!
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Sofie

Living The Dream !!

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 86774

Voorgaande reizen:

08 December 2013 - 04 Maart 2013

The Island of Happiness

03 December 2012 - 01 Maart 2013

Freedom & Dreams..Keep On Surfing

18 November 2008 - 07 Maart 2009

Central-South America

20 November 2010 - 30 November -0001

Tropical Total

17 November 2011 - 30 November -0001

The Big Adventure!!

Landen bezocht: