From a lay back Koh Phi Phi to a hectic Bali-Kuta - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Sofie Avonds - WaarBenJij.nu From a lay back Koh Phi Phi to a hectic Bali-Kuta - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Sofie Avonds - WaarBenJij.nu

From a lay back Koh Phi Phi to a hectic Bali-Kuta

Door: Sofie Avonds

Blijf op de hoogte en volg Sofie

28 December 2010 | Indonesië, Kuta

Zo ist dus opt moment..hectisch langs alle kanten waar je ook gaat of staat..

Dusssss....waar was ik...haja,het chille sri lanka waar we de laatste avond bij ranchi hebben afgesloten met enkele Lions om dan de volgende morgen met de trein naar Negombo te gaan..
Dat er daar veel muggen zitten hebben we geweten, damn, het was daar echt een nightmare van mosquitos, wat een hel! Blij dat het maar voor 1 nacht was een een goed vooruitzicht hadden.

De dag nadien vlogen we vanuit Colombo naar Kuala Lumpur om na enkele uren daar versleten te hebben verder te vliegen naar Phuket! Thailaaaaand!!!

Redelijk gebroken strandden we laat in de avond aan in Phuket Town in een op zich redelijk cava hostelletje en goedkoop.
Het land van de Seven/Eleven Supermarkts, de goeie spicy food en ofcourse den Chang die er natuurlijk direct in moest..

De dag nadien namen we de ferry naar Koh Phi Phi...mmmm, azuurblauwe zee en mooie stranden.. just relax and nothing more...alhoewel..

We hadden maar een weekje tijd dus moesten we het er van pakken..
Na een snorkelsessie kwam ik tot conclusie dat ik toch 2 haaien had gezien..tja, het zal dus echt wel!
Expeditie Robinson was ook volledig geslaagd; we huurden een kayak en gingen rond Koh Phi Phi Ley een toerke maken naar 'The Beach', het strand van de Leonardo..Di Caprio. Daar ben ik dan nog een stuk tand kwijtgespeeld met het eten van een stuk droog sandwichke, en ondertussen is dat nog meer afgebrokkeld..achja..the story goes on..
We logeerden in het Viking Resort, dat bestaat uit boomhutten in alle maten en hoogtes. De Jungle trail naar en van het dorp vond ik weer de moeite maar was toch steeds blij dat we aan een een bestemming aankwamen.. Zo vochtig..en ook redelijk veel mosquitos. Na een paar dagen besloten we om in het dorp zelf te verblijven tussen de barretjes, restaurantjes en het Thai-Box Toneel.

Oja, gedoken hebben we er ook, maar om nu te zeggen van waaaawwww waaawww?? Twas wel redelijk bueno zalk maar zeggen.

Van de Phi Phi's zijn we terug naar onzen homestay in Phuket Town gegaan en de dag nadien ne scooter genomen om heel Phuket rond te toeren van Noord naar Zuid. En in Patong..tssss, tjoenge joenge...daar hadden we het bijna aan de stok met een paar locals die tegen onzen blitse scooter sjotte..omdat hem volgens hen in hunne pad stond..tsss.. Maarjam, we hadden ne schone sunset gezien en hadden ons Havaianas goedkoop gevonden dus weg uit die gekte! Verblijft daar..phoowooww!

Den 22ste hadden we ons vlucht naar het beloofde Bali!! Toch bij het landen snapte ik al ni goed waar dat paradijs was..geen palmbomen..
We belandde in Kuta..na enkele uren hadden we dan toch een kamer gevonden in een complex met een zwembad, wel mooi op zich en goedkoop. 132.000..rupia dan wel.
De dag nadien huurde we meteen een scooter om een rustige beach op gaan te zoeken om daar ergens te kunnen verblijven en chill te kunnen zitten en surfen.. Toch na enkele stranden gezien te hebben zakte de moed al verder weg..en nog verder dat we sommige prijzen hoorden. Van Balangan naar Ulu Watu naar Nusa Dua en Changgu kwamen we moeddeloos en zo vuil, zegt mo zwart,terug in het hectische Kuta. Jep, Kuta is echt hectisch..als je niet voor 8u hier weg bent sta je overal in de fille..tussen een mierennest van scooters, auto's en camions.. chill is ook anders..

Seminyak is een strand redelijk vlakbij met enkele barretjes maar is dan weer niet een echte goede surfspot, leuk voor even en om te leren. Toch slapen is ook niet op de beach..Mja, ik mis toch geregeld mijn kamerke bij de Silli in Sri Lanka waar ik de deur opendeed en recht op de golven keek..

Maar swat, een andere poging was Balian beach, 'beetje' verder. Da beetje was toch redelijk veel om heel den boel voor enkele dagen te verhuizen met de scooter. Toch zeker een plek waar ik wel ne keer even wil verblijven.

Gisteren hebben we dan maar is actie gedaan en in ne raft gesprongen geduurende twee uur wat wel de moeite was! Toch, ons Fie kon het weer ni laten en schoot als een raket uit den boot toen we ergens aan een rots vast zaten. Almo chance dat den helm en het reddingsvest goede bescherming gaven..

Gesurfd is er dus nog niet wat me serieus tegen begint te steken..
Omdat we allebij dat hectische hier wat beu zijn hebben we het volgende idee; overmorgen, donderdagmorgend de snelboot te nemen naar de Gilli Islands om daar Oud en Nieuw te vieren. Naar het schijnt zouden er daar aan het strand bungalows zijn en geen drukte want daar rijden geen auto's! Witte stranden en hopelijk wat golven erbij! En daarna richting Lombok..

Vamos a ver!!
Selamat Natal & Tahun Baru 2011
Sofie

• 28 December 2010 - 10:02

Annemie:

Leuk leuk! :-)

zeg schat kan je me kort adviseren aub want Kim en ik willen reisje doen in januari en volgens wat ik bij u lees is het precies interessant om naar Sri Lanka te gaan?? Kan je dat adresje op het strand is doorgeven aub??? :-)

Nog veel plezier en goed het nieuwe jaar in vieren he
    xxx

• 28 December 2010 - 10:32

Rut:

Hey Fieke, doe ze de groeten in Bali !!
    Vorig jaar ben ik in de Nusa Dua getrouwd. Fantastisch hotel !! Ook hebben we geslapen in het Kuta Beach hotel, vlakbij het strand.
    Je foto Sunset @ Kuta komt me zeer bekend voor. Allé voorruit, nog goe feesten he !!! Groetjes van uw ex-schoolganger

• 28 December 2010 - 12:08

Hilde:

Weerom schitterend, die foto's maken het echt!
    Geniet er van en blijven gaan!
    Nice compagnion!!??
    GO IV
    x

• 28 December 2010 - 17:58

Dirk, Olga, Dmitriy:

Hallo Fieke,

Blij te horen dat alles naar wens is daar, zeer koude winter hier in België, abnormaal veel sneeuw al gehad sinds vele jaren.
    Prettige eindejaarsfeesten alvast.
    Vele groetjes.
    xxx

• 28 December 2010 - 18:54

Petra Michael & Kids:

Hoi Fieke,

Goed om te lezen dat je het heerlijk naar je zin hebt in het warme Thailand!
    Wij wensen alvast een fijne jaarwisseling toe.
    Vele groeten van ons.

• 30 December 2010 - 06:04

Dirk En Wendy :

olaaa! poe ja, Bali vonden wij ook echt geen paradijsje ofzo!!

Even over je visum vraag in Mataram:
    het is heel simpel. Je vraagt naar het immigration office in Mattaram en daar vraag je je visa verlenging aan. Je hoeft niks anders mee te nemen dan je paspoort,geen reisdocumenten verder.

Laat je niet voor de gek houden door de loclas, zij zeggen dat je zelf geen visum kunt regelen maar dat zij het wel voor je kunnen doen voor 70Dollar haha. zelf haal je deze dus voor 25 Dollar.
    Immigratie is daar heel behulpzaam en vriendelijk. Je kunt je visum de dag erna al ophalen. tenzij er weekend tussen zit offcourse.

( vlakbij Mataram ligt het kustplaatje Sengigi..is wat relaxter om te verblijven dan Mataram zelf. (met een scooter ben je vanuit Sengigi binnen 15 minuten bij immigratie in Mattaram).
    Er is niet veel te doen in Sengigi maar je kunt er wel leuk scooteren. er ligt een kei gave waterval: Gangawaterfall

In Bali heb je nog de kustplaats Padangbai, vandaar uit kun je een boot naar Gilli islands pakken.
    In Padangbai heb je kei relaxt guesthouse, Topi Inn. Kunde ef chille voor je in Gilli nog meer gaat chillen hihi. Je kunt ook snorkelen in Padangbai!

Gilli is echt wel mooi!!wij sliepen in Funny guesthouse. is goedkoop en ook leuke mensen die daar werken en de kamers zien er ook erg goed uit, incl. breakfast!

Na ja, hoop da je wat kunt met de info..als je besluit ook richtig Flores te gaan hebben we nog wel leuke tip!! lees ook ons nieuwe reisverslag. Ik las n.m.l in je verhaal over je sri Lanka relaxte beach hut en in Flores heb je daar ook hele mooie eilandjes waar je kunt slapen en waar je het hele strand zowat alleen hebt!ook haaitjes en schilpadjes daar!! Je MOET de komodo draken ook gezien hebben!!

oke, nu stop ik echt!veel plezier nog met Indonesie!