Surf, Detox, and riding my wave of life again!! - Reisverslag uit Nosara, Costa Rica van Sofie Avonds - WaarBenJij.nu Surf, Detox, and riding my wave of life again!! - Reisverslag uit Nosara, Costa Rica van Sofie Avonds - WaarBenJij.nu

Surf, Detox, and riding my wave of life again!!

Door: Sofie Avonds

Blijf op de hoogte en volg Sofie

21 December 2012 | Costa Rica, Nosara

Wel wel wel...
Als je dit nog kan lezen is de wereld blijkbaar nog niet vergaan.. :-) Dus alvast 'feliz navidad y próspero año nuevo!!' (merry Xmas & Happy NewYear).

Nu, 17 dagen geleden dat ik vertrok..

Heel de reis tot hier in Costa Rica was prima verlopen, zelfs voor mijn surfboards heb ik maar amper 50 euro moeten betalen voor heel de rit Bru-Lhr-Mia-Lib...en dan vragen sommige maatschappijen 50€ voor nen Tfs-Bru!! ;-)

Maar anyway, ik had zelfs Belgium chocolats mee voor de crews, en dit werd erg geapprecieerd door de crew van American Airlines; Wijn a volonté, nootjes en bij het uitstappen kreeg ik nog n zak met n grote fles witte en rode wijn mee..'bienvenido en Costa Rica!' hoooo yeaaahhh!!!!

Bij aankomst ' s avonds in Liberia de local bus genomen, voor nog geen 500colones, naar Posada del Tope, het hostal waar ik vorig jaar ook wel eens had gelogeerd.
Heerlijk was het de volgende dag wakker worden met blue sky en een zon die toen al brandde..en zeker bij het vernemen dat de eerste sneeuw gevallen was in België..brrrr, net op tijd weg dus!! :-)

Na een busrit van n dikke 4 uur kwam ik eindelijk aan op mijn bestemming; playa Guioness!
Terug bij het '4you hostal' van Carole & Marco, die net als ik zo blij waren elkaar weer te zien. Die avond meteen de golven ingedoken bij sunset!! Waaaawwww..I'm back @ my surfers'heaven!!

De dagen gingen snel voorbij; buiten surfen, eten, chillen, surfen,..,slapen, gebeurd er niet veel.. Beetje saai niet?! :-)

Maar dan...
De tweede week had ik een detox-kuur geboekt in de jungle van San Juanillo, een dorpje op 40min van hier.  Sommige vragen zich nu wel af 'n watte?!'
Wel, detox is een ontgiftiging, het intern reinigen van het lichaam van afvalstoffen of gifstoffen.
Hacienda del sol werd mijn plek om een week in alle rust dit te ervaren met yoga en meditatie.
Op zich leek het allemaal eerst n beetje raar:
 's Morgens om 6.30u ging er iemand met een soort budha-bel elke cabina langs.  Iedereen had zijn apart hutje in de jungle, met aan de achterkant een terras met hangmat die uitkeek op de jungle.  's Nachts hoorde je van alle geluiden, er waren immers geen ramen, enkel een vliegengaas (of hoe zegde da) om de scorpioenen, slangen, coati neuzekes, armagedonnekes, etc, tegen te houden..

Maar swat, 6.30u wake up en zwijgplicht, 
6.45u  citroen-agua drankje met cayenne, 
7.00u meditatie, 
7.30u yoga, en daarna was de zwijgplicht afgelopen, 
8.45 circle talk met breakfast juice (dit was n groen drankje met zeewier, spirulina etc, maw niet echt te drinken maar alles voor den detox he!)

Inderdaad, 'alles'  Zo was er 2x per dag een darmspoeling..de details ga ik jullie echt besparen deze keer..gebruik je verbeelding maar!! :-)
Na 'den darm', zo noemde ik het voor mezelf, moest je een fiber drankje nemen, ook niet te drinken eigenlijk.
12u was er n juice of the day,
Na 45min weer fiber,
15u juice,
17.30u kleine juice shot van persil and lemon,
18u yoga mix meditatie
19u soepje (afkooksel van patatten en look)
Daarna filmke en slapen..
Dit van maandag t/m zaterdag, met tussendoor n strandje en of n modderbadje.
De dag van aankomst, zondag, en de morgend erop, hadden we nog wel eten gekregen.  Toch n hongergevoel had ik niet, enkel de derde dag was iets zwaarder. 
Net voor de aankomst in de hacienda had ik mijn hoofd nog gestoten aan een deur van n kluis waardoor ik de eerste dag barstende hoofdpijn had..djeezes, kdacht echt dat er serieus iets mis was.

Dinsdag accupuntuur van Mitra..aardige man, surfer, daarom denk! ;-) Ook weer heel apart dit te mogen meemaken.  Ik zal altijd blijven onthouden wat hij toen, terwijl  ik vol met naalden zat, in mijn oor fluisterde; 
'The most beautiful people I met, where these they don't know what they want'..

Verder heb ik nog een energie cleaning session gehad van Pietre. Dit was ook weer heel bijzonder..
Die avond gaf hij iedereen van de groep uitleg over energieën. Ik weet van mezelf dat ik dit al meermaals heb mogen ervaren en stond als eerste persoon recht om een test te doen;
Hij legde ergens n voorwerp op de grond als aanwijzingspunt van negatieve energie. Ik moest naar het voorwerp toegaan, en wat er toen gebeurde was echt helemaal gek; Binnen in mijn hoofd voelde het aan als golven die op n neer gingen naarmate ik dichter ging, het werd zo fel dat ik letterlijk wegrende!!! Iedereen van de groep verschoot.. Ik zelf ook wel want had niet verwacht dat ik zo gevoelig was voor zulke negatieve energieën.

De zondag brak aan en mochten we na n week weer aan het eten gaan! Natuurlijk geen hamburgers en vettigen troep, maar wel gezonde rauwfood!

De detox was n ervaring op zich, echt iets wat ik wilde meemaken in mijn leven. Het geeft zo'n positief gevoel en zoveel meer energie nadien. 
En het mooiste heb ik weer geleerd voor mezelf; I have to follow my intuition!! Want dit is mijn gids die mij naar mijn bestemming brengt.. Al jaren word ik hierdoor gestuurd, en was het de laatste tijd aan het verwaarlozen. Ik ben echt zo blij dat ik weer gerust verder kan; go with the flow en er niet tegen in!!

En voila, dat brengt dat ik sinds zondag de 16de weer in mijn surfer's heaven zit.. Terug in mijn golven, de plaatst waar het echt genieten is van het leven..dobberend op de oceaan op zoek naar de wave!

Het surfen gaat me sinds den detox supergoed af, ben meer gefocussed en soepelder in mijn body. De yoga doet hier ook zeker goed aan. Dit probeer ik te onderhouden door dagelijks een sessie van n uur op het strand te doen bij laagtij. Bovendien hou ik me sinds maandag bezig met surfles te geven, waardoor ik mijn yoga soms moet schrappen.. 
Alles kan ik helaas niet doen, maar ben zo content met de dingen die ik werkelijk doe!! 
Just live my life.. :-)

Hasta pronto!!

En vergeet niet te genieten van het kleine!!

Sofie
Xxx

Foto's die komen nog wel eens als ik n laptop kan scoren van iemand en tijd heb.. :-)

  • 21 December 2012 - 04:53

    Hector:

    allee ben blij dak van u hoor en ga goe zo te lezen
    hier ook alles prima verlof bijna uit werkrn van 23 dec tot 2 jan ikzal da wel overleven zeker
    tot ziens
    xxxhector

  • 21 December 2012 - 11:53

    Maria & Jaco:

    Hoi Sofie, goed te horen dat je het naar je zin heb. En dat alles goed verloopt. Wij hebben vanui Koh Samui jou ook een bericht gestuurd, maar die is blijkbaar niet doorgekomen. Wij moetn weer wennen aan de koude.
    Fijne feestdagen, en een gezellige jaarwisseling.

    Groetjes en liefs uit Gilze.

  • 21 December 2012 - 15:51

    Suzanna:

    Lieve Sofie,

    Ik zit hier op mijn bureau, uitkijkende naar een drukke baan vol met verkeer. Maar nadat ik dit verslagje heb gelezen kwam de zon eventjes naar binnen.
    All I can say is: geniet ervan. Maar daar twijfel ik zeker niet aan.
    Sofie De La Noche, ik ben jaloers!
    Besos!
    Suzanna

  • 21 December 2012 - 21:00

    Johan:

    Sofie,

    De golven vroegen hier nochtans naar U-;) 'kzal zeggen da ge nog wel is zult passeren!!
    Gisteren den toer van 't eiland gedaan, met de fiets natuurlijk, 141 km, 7 u, 335O hoogtemeters,
    41OO calorieen...maar een supergevoel!! Granadilla-Guimar-Arafo-Teide-Villaflor-Granadilla!
    Gaan, en blijven gaan...
    Vandaag 3,6 km gezwommen in 't zwembad en binnenkort...met een paar locals de afdaling van Masca
    en dan zwemmen nr Los Gigantes, ong 5 km, met wetsuit!! Zodus ik zou ook wel wa sappekes
    kunnen gebruiken!!

    Hou U goe hé en amusement

    Johan

  • 21 December 2012 - 23:43

    Rogel:

    Hey Fie!!!

    Alles todo bien,zo te zien gaat het u daar goed af,genieten a volonte maw. Ikzelf ben ook nog niet zo lang terug van de Filippijnen,amaii wa een reis, als ik dan zie hoeveel keren jij dan op exotische plaatsen vertoeft dan moet ik alleen maar zeggen dak jaloers ben op u, tja het is iedereen niet gegund hehe,maja je moet ook een beetje chance hebben in het leven ,nietwaar!!! Het gaat mij hier niet zo goed af precies of is dat nog door die jetlag,dat kan het ook zijn,zal nog een paar dagen duren veronderstel ik,hopelijk niet te lang want anders is den deze weer ribbedebie, ik mis de Filippijnen echt wel erg,of is dit gewoon omdat het mijn eerste keer is dat ik terugkeer na 34 jaar,wie,zal het zeggen,ik kan maar een ding zeggen,genieten en genieten dat heb ik ook gedaan en voor je het weet moet je al terug gaan nr het koud grijs Belgie,ma soit genoeg over mij,ik hoop dat je u dr amuseert a volonte,maar dat zal geen probleem zijn,we hebben elkander nimeer gehoord lange tijd,dus vandaar dit berichtje,dus ik hoop dat je wat blij bent hehehe!!!

    Ten cuidate y hasta la proxima Fie!!!

    Rogelio xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sofie

Living The Dream !!

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 781
Totaal aantal bezoekers 86792

Voorgaande reizen:

08 December 2013 - 04 Maart 2013

The Island of Happiness

03 December 2012 - 01 Maart 2013

Freedom & Dreams..Keep On Surfing

18 November 2008 - 07 Maart 2009

Central-South America

20 November 2010 - 30 November -0001

Tropical Total

17 November 2011 - 30 November -0001

The Big Adventure!!

Landen bezocht: