Machu Magic Picchu!! - Reisverslag uit Chicama, Peru van Sofie Avonds - WaarBenJij.nu Machu Magic Picchu!! - Reisverslag uit Chicama, Peru van Sofie Avonds - WaarBenJij.nu

Machu Magic Picchu!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sofie

04 Maart 2009 | Peru, Chicama

De tijd vliegt enorm snel...nog enekele dagen en ik sta weer in Belgie..
Nog maar pas geleden stond ik eindelijk in Machu Picchu! Wat een plek!

Van Puno ben ik met de Argentijnen naar Cusco gegaan, daar sliepen we in prachtig goed gelegen hostel voor maar 9$,www.nethouseperu.com.
De eerste dag hebben we de Secret Valley-tour gedaan, waarbij we verschillende ruines hebben bezocht.
Helaas was er wel wat regen die dag, hierdoor was het soms minder leuk met die natte pongo om je heen..

Argentinië wilde het rustiger aandoen en besloot om met de trein naar Machu Picchu te gaan.
Fietje hield weer van actie en schreef zich in voor de Inka Jungle Trail.

Onze groep bestond uit Engelsen, Duitsers, Chilenen en Peruanen.
De eerste dag ws het afdalen met een mountainbike. we begonnen onze afdaling iets lager dan 4300 meter, na enkele uren afdalen werd het warmer en warmer en tot mijn verbazing kwamen we ineens terecht in de selva, de jungle. Voor de muggen was het precies ook lang geleden dat ze nog eens europees bloed hebben gehad, een heel leger viel me aan met nu nog de restanten..

Rivieren doorkruisen, watervallen, ruines, gevaarlijke bochten waren onderdeel van de eerste geslaagde dag. Een valpartij van Peru en Chile hoorde ook bij het onderwerp van de dag.

De tweede dag was de meest intensieve. We begonnen 's morgens vroeg om 6.30 u te hiken naar Santa Theresa, een hike van een hele dag, met vrij steile beklimmingen. Uiteindelijk hielden we halt bij de warm waterbronnen net voor het dorp. Dit was zo relaxed dat iedereen besloot langer te blijven en met het busje naar het hotel te gaan. Ondertussen hadden we kennis gemaakt met een andere groep die hetzelfde traject aan het afleggen waren. Die avond zagen we elkaar allemaal in de disco van het dorp, aan ambiance was er geen gebrek!! Salsa salsa y salsa, ik werd van hier naar daar geslingerd...hahaha..

De derde dag begon voor iedereen met een iets zwaardere kop en werd er niet veel gezegd, toch iedereen had een smile op het gezicht en dat sprak voor zich..
Ook al hadden we die dag regen, de toch was supergeslaagd! Heel de dag volgden we een weg tot hidroelica, dit is het begin van het treinspoor naar Aguas Caliente. De trein hebben niet genomen, lekker te voet door de regen het spoor volgen waar er precies geen eind aan kwam. Weer een onvergetelijke dag vol met mooie herinneringen.

Bij aankomst in Aguas Caliente was iedereen uitgeput, de natte kleren maakte het best moeilijk om er de moed in te houden. Toch, we beleven doorgaan! Nog 1 dag te gaan...

4uur ging de wekker en klokslag 4.30 begonnen we onze tocht naar het eindepunt Machu Picchu...
Met zaklampen liepen we de berg op. We volgden een trap waar geen eind aan leek te komen..bij vele sloeg de vermoeidheid toe, maar Fietje bleef doorgaan. De zon zien opkomen gaf me zoveel energie dat ik bleef doorgaan en iedereen aanmoedigde tijdens de beklimming: 'Vamos..casi estamos', terwijl ik geen idee had hoever het nog was.

Tegen 6uur stond ik aan de ingang van Machu Picchu... Ik was de 10de persoon in de rij, maar snel kwamen honderden achter me...

Eenmaal de deuren opengingen was het lopen geblazen naar de ingang van Wayna Picchu, dit is een berg waar maar slechts 400 mensen per dag worden toegelaten. Met enkele Brazilianen volgende we de pijlen maar snel bleek dat we totaal verkeerd waren gegaan. we stonden ineens boven aan het complex met zicht op heel Machu Picchu en niemand te bespeuren op het domein...

Uiteindelijk had iedereen zijn toegang kunnen bemachtigen tot Wayna Picchu en konden we grust genieten van onze tocht door Machu Pichhu met onze gids.

Machu Picchu is voor zo'n fantastische magische plaats dat moeilijk onder woorden is te brengen, het straalt zo'n energie uit, het is gewoonweg zo magisch daar te staan. Ik vroeg me regelmatig af of ik wel leefde...of was het een droom...

Samen met Chile beklom ik Wayne Picchu, bovenaan deze berg bleven we staren en staren naar uitzicht op Machu Picchu..waaawww...

Zolang bleven we genieten van het hele magische Machu Picchu dat we bijna onze trein misten terug richting Cusco. Iedereen die uitgeput en gedouched in de trein zaten zullen Chile en mij ook niet vergeten! Nat, kou maar bruisend van energie!!

Terug in Cusco kwam ik Argentinië tegen, zij hadden blijkbaar niet zoveel geluk gehad met het weer maar toch, ondanks de regen die ze gehad hebben waren hun fotos van Machu Picchu ook heel speciaal.

Die avond hadden we een groot afscheid van beide groepen in een disco van Cusco waarbij Fietje weer heen en weer werd geslingerd tot 5uur in de morgend...

Na twee dagen recuperen besloot in nog een rafting trip te ondernemen. Ik schreef me in voor niveau 3... en heb 4plus overleefd! Wat een ervaring!

In Lima zag ik Jose terug, een oude man die ik ontmoet had in de Canyon del Colca. Uren en uren bleven we praten over onze ervaringen met de nodige cervezas erbij!

Ondertussen is het woensdag, vrijdagavond vertrek ik weer richting Lima om daar zaterdagmorgen mijn bagage te maken voor mijn vertrek en afscheid later op de dag van Peru...en terug naar de andere kant van de oceaan...

En ja, sinds zaterdag zit ik weer in mijn paleis in Chicama, nog even lekker genieten van wereld's langste linkse golf om dan te moeten toegeven;

'South America, I m gonna miss you...'


Sofie

  • 05 Maart 2009 - 05:26

    Elly:

    AMAI Fie! Gho wat een avontuur en superschone foto's. Wou dat ik effe daar was amai!!!
    Maar nog enkele dagen en DAN... zie we elkaar terug!! Woehoeeeeee.... nog effe, nog effe!!
    Tot snel en veel genot en plezier uw laatste dagen daar in het mooie Chicama!
    xxx

  • 05 Maart 2009 - 07:32

    Edje:

    amaai Fieke
    weeral de reis van uw leven zo te zien.
    allee geniet nog van de laatste dagen en aub neem wat zon mee want het blijft hier winter
    groetjes en tot kort

  • 05 Maart 2009 - 07:51

    Heidi:

    Ja Sofietje, ik heb u verhalen goed gevolgd, echt zaaaalig gewoon.
    ben toch wel wat jaloers geweest amai.

    veel groetjes

  • 05 Maart 2009 - 15:23

    Elles:

    Hey Fie!

    Echt te gaaf jou reis!! Wat heb jij de tijd van je leven daar gehad zeg, dat zal je niet snel meer vergeten!!

    Als je terug bent gaan we snel weer afspreken he! Kom je eens gezellig in ons chaletje bij de hout kachel!

    Dikke kus!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sofie

Living The Dream !!

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 423
Totaal aantal bezoekers 86804

Voorgaande reizen:

08 December 2013 - 04 Maart 2013

The Island of Happiness

03 December 2012 - 01 Maart 2013

Freedom & Dreams..Keep On Surfing

18 November 2008 - 07 Maart 2009

Central-South America

20 November 2010 - 30 November -0001

Tropical Total

17 November 2011 - 30 November -0001

The Big Adventure!!

Landen bezocht: