Waar ben ik?? Hier ben ik!! - Reisverslag uit Cajamarca, Peru van Sofie Avonds - WaarBenJij.nu Waar ben ik?? Hier ben ik!! - Reisverslag uit Cajamarca, Peru van Sofie Avonds - WaarBenJij.nu

Waar ben ik?? Hier ben ik!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sofie

07 Januari 2009 | Peru, Cajamarca

Theeft even geduurd weer wat te laten weten, voor degene die ongerust zijn, mijn pa weet steeds meer van mijn adventuras.
Ik was...in Ecuador, ondertussen zit ik hier weer ergens in de Peruviaanse Andes.

Van Ecuador had ik de nachtbus genomen naar Peru. Heel de trip heb ik geslapen, twas best een vrij comfortable bus waar je je zo goed als maar zijn kan in lighouding zit, of ligt beter gezegd dan.
Om 4u s nachts werd ik gewekt om mijn paspoort in orde gaan te brengen aan de ecuadoriaanse kant. Best raar, pikkedonker en dan naar een klein kotteke te gaan en daar een stempel te bekomen. Iets later ben je dan aan de Peruviaanse grens en daar bekom je weer een nieuwe stempel.

Tegen 7 u ben ik in Macora aangekomen. Het krioelde daar al van die moto-taxi's. Grappige kleine brommertjes in alle kleuren en met boxen uitgerust (haja!) die je voor 1 sol naar de andere kant van het dorp brengen. Mancora is echt een party town, zeker de periode oud en nieuw liep het daar vol! Ik zat in en leuk plaatsje, maar toch, twas meer een witwas zaaske denk. Het enigiste wat de eigenaars deden was smoren smoren en pillen verpakken... Mja, t is wat!
Door Mancora loopt de Panamericana, de snelweg eigenlijk in deze landen. Dus vrachtwagens, bussen, autos, brommers, voetgangers, honden, toeristen, pfffff, nee, niets voor Fietje. Ook de surf, djeezes, indroppen is er precies de regels des huizes.

Daarom had ik het er weer snel gezien en besloot weg te gaan. Toch, de plaats waar ik naar toe wilde leek door vele gevaarlijk te zijn. Lobitos..
Met een beetje schrik waagde ik me toch op deze trip te vertrekken. Ik voelde me best een beetje triestig in de bus, door het gedacht dat het misschien mijn laatste dag van mijn leven ging zijn..raar hoor, haha.
In Tallara ging ik meteen naar de colectivo, een taxi die naar Lobitos gaat. De colectivo bleek een busje te zijn waar er minstens 8 mensen in kunnen, en maximum?? misschien 30?!
Tegen 18u kwam ik heelhuids aan in Lobitos!! Yes ik had het overleefd!! haha! Eigenlijk moest ik zo hard lachen, tsss, waar zat ik met mijn gedachten!!

Meteen had ik een kamer bij Darwin, een local die met zijn vrouw een huis met kamers heeft. Hij nam me meteen mee voor een surfke. Aan het strand kwam ik Jasper tegen, een Nederlander die al 3 maanden in deze plaats zit. Die avond zijn we samen een hapje gaan eten en heeft hij me een beetje in het dorp rondgeleid.
Lobitos is echt een raar dorp, het lijkt op een spookdorp. Huizen met amerikaanse stijl die leegstaan zonder ramen of deuren, het lijkt alsof hier weer een film heeft afgespeeld en de restanten zijn er nog. T is ook vooral een vissersdorp met militaire basis.
Het ligt in de middle of niets, het bestaat uit drie delen, een paar huisjes bovenaan de berg, waar vooral de vissers wonen, dan het nieuwe lobitos, met een paar hutjes, en het deel met de leegstaande huizen en 2 plaatsen waar je eten 'soms' kan krijgen.
Persoonlijk vind ik het gewoon de max er te zijn! Der is niets dan alleen maar surf..en stof. Je hebt La punta, Batterias, El hueco en Piscina. Vorige week was de surf echt TOP! Toch ik in het begin was het weer wat wennen aangezien La Punta een vrij snelle golf is. Maar eenmaal op de golf, waaawww, die blijft maar gaan!

Ondertussen zijn de golven weer even weggezakt en is het weer tijd voor een tripje cultural!
Gisteren ben ik met 3 andere op stap, bus genomen naar Pacasmajo (ook leuk surfplaatske waar ik zeker nog naartoe ga), na 6u wachten een andere bus genomen waar ik 7 uur later totaal gebroken uit ben gekomen..wat een rit!! 300 km en dit op 7u! Via las montañas!
Momenteel bevind ik me in Cajamarca, morgen de bus op richting Saladine om de dag daarna naar Chachapoyas te kunnen gaan. Daar zijn naar het schijnt ruines nog niet heel toeristisch... Vandaaruit willen we een boottripje doen op de amozone... De malaria pillen heb ik al gekocht, dus nu de boot nog zien te vinden!
Van de bergen naar de Jungle...
Ben weer heel benieuwd!
Tot snel
Fietje

Oja, nog voor iedereen een heel Prospero año nuevo!!!
2009..nog drie jaar te gaan volgens de Mayas! haha!

Ik probeer morgen wat fototjes op de site te zetten...mañana..

  • 11 Januari 2009 - 20:22

    Nico:

    zeehonden ???
    waauw
    en de golven magisch zeker ?
    hier alles ok
    tot sebiet
    hotmail

    xxxxxxxxxxxxxxx ......

  • 13 Januari 2009 - 14:51

    Femke:

    Hola, gaat je goed!!!
    Leuk artikel in de TNT!!!

    Later! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sofie

Living The Dream !!

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 86787

Voorgaande reizen:

08 December 2013 - 04 Maart 2013

The Island of Happiness

03 December 2012 - 01 Maart 2013

Freedom & Dreams..Keep On Surfing

18 November 2008 - 07 Maart 2009

Central-South America

20 November 2010 - 30 November -0001

Tropical Total

17 November 2011 - 30 November -0001

The Big Adventure!!

Landen bezocht: