Tiempo 'Vacansisimo!' en Ecuador!! - Reisverslag uit Playas, Ecuador van Sofie Avonds - WaarBenJij.nu Tiempo 'Vacansisimo!' en Ecuador!! - Reisverslag uit Playas, Ecuador van Sofie Avonds - WaarBenJij.nu

Tiempo 'Vacansisimo!' en Ecuador!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sofie

27 December 2008 | Ecuador, Playas

Eindelijk bevind ik me terug aan de playa, toch, het waren best toffe dagen daar in de omgeving van Quito.

Zoals gezegd ben ik richting Otavalo gegaan, een plaats bekend voor zijn artisanale cosas. Eigenlijk wilden we eerst richting wat natuur gaan, maar snel bleek deze plek al de moeite waard te zijn. Op zaterdag is er de typische markt waar je goedkope spullen kan kopen.
Het was vrijdag dus moesten we nog een dag wachten. Al snel hadden Sarah en ik onze spullen gedropt en klaar om de buurt te verkennen. We hoorden van een mooie waterval op loopafstand. Toch, spaanssprekende mensen kunnen echt de weg niet uitleggen heb ik de indruk. Na een kleine wandeling aangekomen aan het begin van het dorp. Meteen hadden we al door dat deze mensen toch vrij anders waren dan de rest die we al gezien hadden. We liepen door het gratis mooi verzorgde natuurpark richting de waterval van Peguche. Ver is het niet, na 5 minuten sta je er al, met je mond open! Echt zeker de moeite om te doen als je in deze buurt mocht komen!

Op de zaterdagmarkt konden we ons niet inhouden en kwamen we terug aan ons hostalletje met allerlei toffe dingen! Met de nieuwe zak in de hand en de pull aan stapten we 's avonds de bus op terug richting...ajaj, Quito.
Toch op zich is Quito niet zo erg, je moet het een beetje kennen. Wel is het een mega grote stad gelegen in de bergen, en vrj koud. Het oude en nieuwe stadcentrum is een 17 km in de lengte hoorde ik...

Maar goed, van Quito namen we op zondag de bus richting Latacunga. Deze omgeving staat bekend voor zijn 'Quilotoa Loop'. 'Het is een laguna ergens in de bergen waar een wandeling vertrekt', zei Sarah me. Eerlijk gezegd wist ik eerst niet wat ik ging doen, later werd het me duidelijk dat het echt wel doe moeite waard ging zijn!
Vanuit Latacinga kan je bussen nemen naar Chungchilang. Maarja, pech hadden we weer, geen bussen meer. Uiteindelijk via een andere weg op een plaats in de buurt geraakt. 'Mmmm', in de buurt...
Hier waren geen bussen meer te vinden, enkel achtervolgende, stalkende taximannetjes. Koppig dat we waren, we gingen wandelen...ook al moesten we een uur erover doen, we gingen ervoor. We keken elkaar beetje vragend aan, maar terwijl waren we al aan het hiken, hier kwamen we toch voor! Het geluk stond nog eens aan onze kant toen een truck voorbij kwam. Na een uur achteraan in de bak zitten, vol stof en volledig door elkaar geschud kwamen we aan in Chungchilang.
De volgende dag om 3.30u opgestaan en de bus van 4u genomen naar Quilotoa, gelegen op iets meer dan 4000m. Daar aangekomen nog pikkedonker, en koudddd!! Gelukkig hadden we onze pasgekochte pull van Otavalo mee..
Enkele minuten later zagen we de zon opkomen en werd het nu pas echt duidelijk voor me waar ik me bevond! Voor me bevond er zich net boven de wolken, de Cotopaxi bedekt met sneeuw. De tweede hoogste vulkaan van het land met 5300 meter. Woorden schieten te kort om te zeggen hoe prachig deze plaats is! Fotos zeggen genoeg!!
Na een 5 uur wandelen kwamen we samen met een Japanner, Duitser en Zweed terug aan in het dorpje waar we vertroken waren, beetje uitgeput maar zo tevreden!

Quito terug bereikt de volgende dag en 's nachts de nachtbus genomen naar Guayaquil. Ook hierover had ik eerst mijn twijfels maar nu ben ik een voorstaander van zulke trips! Echt veel relaxter dan overdag!
Van Guayaquil meteen de bus genomen naar Playas, een stadje bekend bij de lokale mensen. In het weekend vrij druk, en nu zeker met de feesten superdruk.
We slapen ergens vlak bij aan skatepleintje waar het 's avonds vollebak is. Veel lawaai tot de vroege uurtjes maar last hebben we er niet van, raar maar waar...

Playas is gekend voor de zuid swell, dan werken hier al de points, beetje
Anchor point toestanden vind ik.
De plaats die we momenteel het meest surfen is Engabao. Een rechtse pointbreak in een vissersdorpje met ipv loslopende honden, varkens!
Ondertussen kennen we ook al best vele locals. Een groepje surfers waar we gisteren nog mee naar een beachparty zijn geweest, en een ander groepje die ons vandaag hebben meegenomen naar een vrij decadente plaats met zwembad!

Morgen is het zondag...de dag dat we 's avonds weer gaan, terug richting Guayaquil, Sarah nar de luchthaven en ik naar Peru... Jep, Copa Airlines deed weeral serieus moeilijk toen Sarah haar datum wilde veranderen. Een veel te dure prijs, hierdoor moet zij haar reis terugzetten richting Panama en vandaaruit zal ze naar Nicaragua gaan. Hopelijk haalt ze het nog, en kan ze daar nog net oudjaar vieren met een vriend van me! Que se vaya bien!

En Fietje...wel...die gaat door naar Peru en niet alleen! In Mompiche hebben we wat mensen leren kennen en 2 ervan zitten al ginder. 1 zit hier bij ons en die wilt zondag richting de andere gaan, entonces vamos!
Waarschijnlijk wordt het Nieuwjaar vieren in Mancora, en hopelijk worden we beloond de dag erop met mooie golfjes!!

Tot snel, dan vanuit Peru!!

Feliz Navidad y prospero ano de nuevo por todos xxx

Sofie!

  • 28 December 2008 - 00:33

    Nonkel DIRK:

    WAWH MOOIE FOTO'S
    Ik krijg ook al goesting om de vlieger in te stappen en naar Zuid-Amerika te vliegen, maar helaas zal dat niet gaan Fieke, ik moet op 5 januari een pacemaker laten steken, mijne tikker stopt soms (hartritmestoornissen), eigenlijk is het maar een veiligheid.
    Ik hoop dat in Peru mooie foto's neemt in Machu Picchu en denk aan de hoogte he, je moet bladeren kauwen, dit is tegen de "hoogteziekte".
    Groetjes nog en alvast DE BESTE WENSEN VOOR 2009 en al wat ik wensen kan.
    Dirk, Olga en Dima

  • 28 December 2008 - 10:03

    Rins:

    He Sofietje,

    Ja ja dat is wel even genieten die mooie verhalen. Krijg ook echt weer zin om een grote trip te maken. Maar dat zit er even niet in. Vanaf 5 januari een nieuwe baan (gelukkig in Breda en omgeving). Eind januari weer even een weekje boarden in Frankrijk en daarna zien we wel weer.
    Lekker genieten daar en ik wens je een knallend/liefdevol/energiek/mooi etc etc 2009.

    Dikke kus

  • 29 December 2008 - 22:47

    Iris:

    Ziet er bangelijk uit Fie, echt super.
    Geef het nummer van melleke frikandelleke is, dan kan ik em is belle voor da snowboard hé. Ik hoop dat ge daar den tijd van uw leven hebt meid! Geniet er maar van!!
    x

  • 05 Januari 2009 - 10:52

    Maria / Jaco:

    sofietje, nog de beste wensen voor 2009. Een goede trip verder, wij zullen je volgen ( op afstand). Hier is vannacht een flink pak sneeuw gevallen. Groetjes en een dikke knuffel!

  • 06 Januari 2009 - 22:38

    Elles:

    He fie!

    Allemaal zo tof om te lezen! Heb je een leuk oud en nieuw gehad? Nog een ongeloofelijk mooi en avondtuurlijk 2009 he! Dat je nog maar heel veel mooie golfjes en dingen mag mee maken!

    Hele dikke kus elles en natuurlijk ook veel groetjes van Sven

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sofie

Living The Dream !!

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 86803

Voorgaande reizen:

08 December 2013 - 04 Maart 2013

The Island of Happiness

03 December 2012 - 01 Maart 2013

Freedom & Dreams..Keep On Surfing

18 November 2008 - 07 Maart 2009

Central-South America

20 November 2010 - 30 November -0001

Tropical Total

17 November 2011 - 30 November -0001

The Big Adventure!!

Landen bezocht: