Playa Guiones, my surfer's heaven!! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Sofie Avonds - WaarBenJij.nu Playa Guiones, my surfer's heaven!! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Sofie Avonds - WaarBenJij.nu

Playa Guiones, my surfer's heaven!!

Door: Sofie Avonds

Blijf op de hoogte en volg Sofie

01 Maart 2012 | Costa Rica, San José

Hier ben ik weer eens..

Ik was in El Tunco, El Salvador..en nu al een weer een tijdje in Guiones, Costa Rica...

18 februari is Elfi, Bart zijn vriendin, toegekomen met een serieus pak vertraging..en zonder bagage..
Beetje stress, telefoontjes naar Continental en als resultaat dat 's avonds de bagage werd gebracht!!

Het plan was enkele dagen 'Ruta de las Flores' te doen en dan nog even chillen en surfen aan de playa.
Maaaaarrrrr...tatatataaaaa.....onlangs kreeg ik een mail van Thomas Cook; ik zou waarschijnlijk begin mei weer aan de slag kunnen!! Return ticket geboekt voor 23 maart.. Tijdens onze 'culturale Trip', in Las Flores, kreeg ik te horen dat ik eind maart kan beginnen..cursus 13, 14 en 15 maart.. Vroeger terugkeren dus! En toen zat ergens aan de grens tss Belize en Guatemala..
'Hoe begin je dit even snel allemaal te regelen?!'
Zoals ik al ergens gezegd had, had mijnen allerliefste padre dit even snel voor mij gefikst! Pfwwoaaaa, wat was ik zooo blij!! Zo blij om weer voor Cook te kunnen vliegen en zo blij dat alles zo snel in orde is gekomen en dat ik nog 'rustig' kan genieten van mijn trip.
Terugvlucht 2maart vanuit Liberia..landen: 3 maart op Belgische bodem..!! Nog enkele dagen dus...

'Rustig'..mja..wel, aangezien ik nog maar een dikke twee weken had, besloot ik om mijn schema even om te gooien...
Geen 'Ruta de las Flores', maar wel Ruta ala Costa Rica!

Zondagnacht 1u, 20 februari pikte de taximan me op en bracht me naar San Salvador, waar ik de direct-bus nam naar Liberia. Geen gedoe met locale chickenbussen, maar een megaluxueuze classe rit met alles erop en eraan, behalve de chickens..
Maandagavond 21u aangekomen in Liberia en daar met de taxi naar Posada del Tope gereden, wat ik op voorhand, almaar chance, gereserveerd had. Voor 10 dollar een grote kamer met TV!, tss, en een leuk tuintje ervoor. De dag nadien de chickenbus op richting Playa Guiones..een rit van 3,5u en twee verschillende bussen.. De laatste was echt een boemelbus waar het stof erin rondvloog alsof het de gewone lucht was..

Terug bij 4you, het Hostal waar we in januari ook logeerden. Een topplek!! Aangekomen, board gewaxed en meteen gaan surfen met de sunset erbij!! Ik kan niet beschrijven hoe gelukkig ik me weer voelde om terug op deze beach te kunnen surfen. Tijdens deze trip heb ik toch vrij veel beachen gezien en gesurfed, en toch blijft Guiones steeds mijn nr 1!! Guiones is en blijft zo speciaal, t lijkt alsof er hier zo 'n positiviteit hangt die iedereen ontvangt. Prachtige golven, mega sunset..que mas?!! Zo, maar dan ook zooo happy to be back!!

In het water had ik nog een paar Belgen gehoord waar ik dan mee aan de praat geraakte. Het was Astrid, en had haar nog nooit gezien enkel via de bekende FB. Een vriendin van haar, Kathleen, sliep bij mij in het hostal. Tot in de laatste uurtjes gebabbeld en de volgende morgen vertrok zij alweer. En toen kwam ik Stephanie tegen, zij logeerde hier blijkbaar ook. Ook weer een megasupertoffe vanuit Brugge. Net zoals Kath is zij ook 33jaar, en dit geeft me ook weer zo'n goed gevoel; ik ben dus niet de enigste die ergens rondslingerd :-))

En het verhaal is nog niet rond; de wereld is echt zo klein..Audre..hahaaa, de Belgische die ik in Nicaragua en El Salvador tegenkwam, is hier ook weer!! echt zo leuk!!
En om het nog completer te maken, Gabriel de Braziliaan die ik in Indonesië vorig jaar heb leren kennen..jaja, hij is hier ook! Met hem en zijn vriend zijn we twee avonden 'op stap' gegaan..

Verder is het bloedheet, maar echt zooooo heet is het dat ik van de week zelf niet meer teruggeraakte aan het hostel op mijn blote voeten. Een man stopte en gaf me zijn sleffer due hij later kwam oppikken..tsss...dus vanaf nu toch slefferend naar de beach.. Ook geen druppel regen en dus megaveel stof wat het groene van de natuur doet laat camoefleren, echt heel gezond is het toch niet denk ik..

De surf is ook echt TOP!! Enkele dagen geleden is er een swell toegekomen die voor serieuze golven zorgde. 's Morgens om 6u opstaan en tegen 6.30u lag ik in het water te genieten van de dikke bakken die binnengerold kwamen, en soms ook serieus naar adem te snakken ;-)) De jelly-fish was ook mee gekomen met de golven..damnnn..overal voelde ik die vervelende dingen prikkelen op mijn lijf. Op zich niet echt een probleem maar de dag nadien was het resultaat er; knalrode plekken die jeuken en jeuken..echt heel 'ambetant', maar t hoort erbij. Ondertussen is het al aan de betere hand, dus als ik thuis ben zalt wel weg zijn.. achja..surfen, sometimes hard..

En dan kreeg ik nog even een suprise visit; Alejandro vanuit Tamarindo stond 's morgensvroeg tegen 6.30u hier aan de poort!! ik verschoot me een ongeluk, zoooo leuk!! Die dag samen gesurfd, gechilled, gegeten, gesurfd,.. en hij besloot dan ook maar om te blijven overnachten in het hostel want we geraakten niet uitgebabbeld.
Verder is er ook nog Nick, een Belg die hier half het jaar woont en wat zit te surfen. Met hem lig ik geregeld in de line-up en maar lachen dat we doen, en klaaaagen...dat we het hier zo goed hebben!! Met hem ook nog een ijsje gaan eten bij de Italiaan hier een beetje verder in Playa Pelada..en dan nog een toerke gemaakt op zijne motor. De max zo cruzen hier in den jungle..
En en, donderdag, vandaag dus, is het Amamda's verjaardagsparty on the beach, will start before sunset. Dus tussen de golven door misschien snel een jungle juice drinken en dan het laatste van het laatste geven.. en ook die avond, mijn laatste avond..en dus ook mijn farewell party!!

Vrijdag tegen de middag moet ik op de luchthaven zijn..en dan zaterdag weer terug op Belgische bodem...echt zoo raar...weer een serieuze aanpassing, want hier is het opstaan, surfen, ontbijten, wat rondslenteren hier en daar, pilates-leske meepikken, Pio gaan ambeteren in zijne shop,surfen, douchen, eten, theekletsen en slapen..And Repeat!!

Echt de Time of My Life heb ik!! Toch, ik geef toe dat ik ook wel erg blij ben weer naar huis te kunnen gaan!! Heb mijn ouders, vrienden, familie echt wel gemist en gemerkt dat ze heel veel voor me betekenen, heel veel zelfs! En terug weer aan de slag voor Cook, pfwooaa, echt mijn droomjobke terug mogen doen, zo happy with it!!

Het was een megatrip, maar wel totaal anders dan mijn Asia trip vorig jaar. Centraal America is gewoon anders en moet je meer opletten op kleine dingen. En ook, in Asia voel je je wel veel vrijer aangezien je daar een brommertje huurt voor de hele tijd waardoor je meer ziet en meer meemaakt.. Maar toch, de boot was echt zo'n life time ervaring dat ik soms nu zelfs niet kan geloven dat ik de Atlantische Oceaan heb overgestoken met een zeilboot!! damnnn, echt de max!!

Maar swat, ik kan maar doorblijven gaan, pfwoooaaaaa...zoveel dingen meegemaakt, zoveel mensen leren kennen, zoveel gezien, zoveel gekocht, zoveel gedaan, leuke golven gehad,... Que mas!? Dit nemen ze me weeral niet af!! Op naar het volgende!!


Life is so beautiful, enjoy it!!

Sofie

  • 02 Maart 2012 - 13:15

    Dirk:

    wat een mooi verhaal, blijkbaar is de wereld voor ons Fieke te klein als we dit allemaal lezen.
    We verwachten u spoedig.
    Groetjes Dirk, Olga en Dima

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sofie

Living The Dream !!

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 454
Totaal aantal bezoekers 86774

Voorgaande reizen:

08 December 2013 - 04 Maart 2013

The Island of Happiness

03 December 2012 - 01 Maart 2013

Freedom & Dreams..Keep On Surfing

18 November 2008 - 07 Maart 2009

Central-South America

20 November 2010 - 30 November -0001

Tropical Total

17 November 2011 - 30 November -0001

The Big Adventure!!

Landen bezocht: