Belgium..to France..to my island Tenerife!! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Sofie Avonds - WaarBenJij.nu Belgium..to France..to my island Tenerife!! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Sofie Avonds - WaarBenJij.nu

Belgium..to France..to my island Tenerife!!

Door: Sofie Avonds

Blijf op de hoogte en volg Sofie

27 Maart 2012 | Spanje, Madrid

En we zijn terug (nog steeds) on the road!!
Van het 1ne naar het andere.. tja,stilzitten is echt niet aan mij besteed; 'Tijd is leven, en leven is genieten..'

Het tropische surfparadijs Costa Rica had ik begin maart 'Adios' gezegd, en later op 3maart stond ik weer in het -toen- nog koude België..Pffff :-))
Mijn vrienden hadden echt wel voor gezelligheid gezorgd in een leuk restaurantje de avond van mijn aankomst. Het weerzien met hen was al een mooi cadeau op zich. Lekker gegeten, veel gelachen en 'nog net' niet teveel gedronken..daarna..'Up to the party!'

Het moest lukken dat er die avond een reunie was van een feestpaleis (euheuhmm) van in mijn 'jonge wilde'jaren..met zijn allen daarheen dus!! Eigenlijk zou ik het niet mogen zeggen, maar 'djeezes wat een draken waren daar'!! Zelfs na een paar glazen werd het er niet beter op, zelfs ook mijn licht werd er steeds minder en minder op..tot het helemaal donker werd, met alle brokken vandien..
De dag nadien 's avonds uit mijn bed gekomen, helemaal gebroken was ik, en ook mijn fotocamera.. Die had blijkbaar de dansvloer van heel dichtbij gezien. Damn!! Maar de pics zijn er gelukkig nog.

Time for changing dus!! De eerste week meteen terug in de spinning, the run en de fiets gevlogen;positieve en sportieve energia moest, en moet, ik hebben!!

En daarna...'Up to the snow'!! Jep,nog altijd niet staat 'thuisblijven' in mijn woordenboek..
Samen met Elfi, trok ik mijn eerste weekendje naar La Bresse in de Vogezen. 2 Dagen terug op een board, wel ééntje voor de snow deze keer, want snow is only froozen water, toch! Gedaan met bikini-en sleffer toestanden; dikke warme kledij en boots..pffff...was me dat weer even wennen! Gelukkig was de zon de eerste dag volledig van de partij zodat het allemaal wat zachter aanvoelde.

Zondag terug en maandag zat ik alweer op de schoolbanken bij Thomas Cook. Elk jaar moet er een recurrent gevolgd worden van enkele dagen, dit voor de veiligheid etc..
Mijn eerste vlucht is op 30 maart!! Nog even wat tijd om nog wat golven gaan op te zoeken op mijn Canarisch eilandje Tenerife!! En jep, 17maart steeg ik weer op, en landde ik veilig met zicht vanuit de cockpit op mijn eilandje, want TFS is nog steeds 'Tenerife Forever Sofie!!'

David, een Chileense vriend die hier al jaren woont, stond me op te wachten aan de luchthaven. Bij hem mocht ik verblijven, en als cadeau kreeg ik een auto voor het weekend, die ik dan later zelf heb verder gehuurd tegen een spotgoedkoopt tarief! Daar heb je vrienden voor he! hehe!

Vanaf dag 1 heb ik hier genoten en alles zo intens beleefd! Het eiland terug zien, de mensen, de golven, ... het lijkt alsof ik hier nooit ben weggeweest.
Las Galletas was onze eerste sunset-playa, waren er nog mooie golven ook, en lekkere sangria! En daar kwam ik meteen weer een oude bekende tegen, Noelia!

Steven, een vriend van me, werkt hier momenteel als reisleider voor Thomas Cook. Hij heeft regelmatig vrij en dan speel ik de 'guiá' voor hem. Zo zijn we vorige week naar Santa Cruz geweest om effe gaan te shoppen, daarna playa las Teresitas aangedaan, vervolgens Taganana waar ik nog een rommelige surfsessie gehad heb waarbij ik mijn kaak serieus bezeerd heb..gevolg..dik en dalton-look! De lekkere uitgebreide visschotel was moeilijk om naar binnen te werken..de vino ging net iets gemakkelijker ;-) . Via de de weg naar La Laguna met zijn uitkijkpunten, reden we vervolgens richting El Teide om nog een glimp te kunnen opvagen van een prachtige sunset!

Femke is hier natuurlijk ook nog steeds! Ook weer zo leuk om haar te zien en de verhalen te wisselen. Djeezes wat vliegt de tijd toch snel, 4 jaar ben ik hier nu weg en toch..
De surf..wel de eerste week was niet echt top; kleine rommelgolven. Op Tenerife is er vanalles te doen, vervelen komt hier niet voor! Tijd voor wat anders; Kite-surfen. Met David wilde ik een cursus volgen van drie dagen, kwam perfect uit met zijn job en bovendien kreeg ik ook de residentie-prijs! Maar helaas..de wind liet het afweten..dus weer een rede meer om terug te komen!!


Deze week was het weer totaal anders, dikke bakken rolden binnen over heel Las Americas. La Derecha, de break die ik altijd surfde, was echt veel te groot de eerste dag. Krachtige dubbel overhead-sets a volonté! Samen met Peter, ook weer een oude surfbekende, surfden we de Medio.. Later op die dag kwam Kristien aan, een vriendinnetje uit België die hier op trip is met haar vriendinnen. La Piscina surfden we samen de tweede dag, en hier ook kwamen sommige verzuip-sets binnen..Djeezes lucht!!

Gisteren was het serieus kleinder geworden en surfden we La Derecha. De boys konden er toch niet echt om lachen dat er ineens een invasie van 4 chica's mee in de line-up lagen..gho gho, van localisme gesproken! De fotograaf in het water had ik toch ook weer effe geraakt met mijn vin..tja..


Vanavond staat er een BBQ met de girls op het programma, morgen nog een boottochtje om dolfijnen en walvissen te spotten met mijn lievelingsboot de Flipper Uno!! Jennifer en hopelijk nog andere zal ik dan ook weer terugzien!! Ghoo, zo heerlijk!!

Nu donderdag, 29 maart +/- 11.00u stijg ik weer op richting Belgica.. Pffff, kga het enorm missen hier.. Maar klagen mag en doe ik niet!!

Vrijdag mijn eerste vlucht en een week later zit ik weer op het strand ik Punta Cana..en dan later op de maand in Cancun.. mmm, life is great!! :-))


En nu, nog vollenbak genieten van mijn eilandje!! TFS is en blijft dus echt wel 'Tenerife Forever Sofie'..

Hasta pronto

Sofie xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sofie

Living The Dream !!

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 602
Totaal aantal bezoekers 86784

Voorgaande reizen:

08 December 2013 - 04 Maart 2013

The Island of Happiness

03 December 2012 - 01 Maart 2013

Freedom & Dreams..Keep On Surfing

18 November 2008 - 07 Maart 2009

Central-South America

20 November 2010 - 30 November -0001

Tropical Total

17 November 2011 - 30 November -0001

The Big Adventure!!

Landen bezocht: