Hikkaduwa and the frenchies! - Reisverslag uit Hikkaduwa, Sri Lanka van Sofie Avonds - WaarBenJij.nu Hikkaduwa and the frenchies! - Reisverslag uit Hikkaduwa, Sri Lanka van Sofie Avonds - WaarBenJij.nu

Hikkaduwa and the frenchies!

Door: Sofie Avonds

Blijf op de hoogte en volg Sofie

28 November 2010 | Sri Lanka, Hikkaduwa

Precies een week geleden zette ik voet op Srilankaanse bodem...Wat mij al opviel tijdens de landing was dat het hier precies 1 grote palmboomfarm is.

Bij aankomst moest ik wachten op mijn surfboards..en dat bleef maar duren..`jaja` zeiden ze maar heel den tijd, maar ik dacht er weer het mijne van `neenee`.
Tijdens het wachten zag ik twee surfers staan met hun boards..damn, die hebbe geluk dacht ik..Ik sprak ze aan en het waren fransmannen die naar dezelfde plek als ik gingen..
Maar de boards..die bleven weg..lost and found wilde ik ni naartoe gaan, nee..Met de hulp van de crew die ter plaatse bleef kreeg ik een man toegewezen die over me ging bekommeren..Ik was zelfs al zover achter de schermen geraakt totdat er een militair voor me kwam staan met zijn ding en zei dat ik terug moest..mmm..

En toen...ja hoor, na uiteindelijk een dik uur wachten kwamen mijn boards tevoorschijn..ze waren ingeladen voor de malediven.

Dan hop met de frenchies een taxi genomen, dat koste een klets minder, de bus zou nog veeeeele goedkoper zijn geweest maar ik had het al even gehad en wilde asap op de beach zijn.
Toeval, de frenchies gingen naar dezelfde cabina als ik, ze zijn hier al een paar keer geweest en weten hoe het hier allemaal aan toe gaat, handig dus!

Bij aankomst waren de golven niet echt top, wel waren we met zijn alle even de zee ingedoken om te relaxen en te verfrissen..toch verfrissen kan je het niet echt noemen met het water dat 28graden is..heeerlijk tropical!!:-). Terug aan de cabina riepen ze me `ale sofie vient` En ja, de frenchies houden van den aopero en de bottle of Ricard was al op tafel.
Een eerste leuke avond en de volgende morgen stond ik op, opende mijn deur en zag golven dus hopla bikinike aan en int sop!
Sinds die dag zijn er altijd golven geweest, de ene dag iets beter dan de andere, `s namiddags is het onshore en relaxing time, totdat de wind gaat liggen en dan terug in de golven totdat je geen steek meer ziet.

Na een paar dagen kwam er nen andere frenchie aan, meer nen hippie, met hem ben ik de plaatselijke tempel is gaan bezichtigen en onderweg een paar dikke vette varanen gezien van wel zeker ne meter lang, pakt 1.5m met staart bij, dacht eerst dat het een krokodil was.

Verder buiten om 6u opstaan, surfen, chillen in de hangmat of onder de palmbomen vlak voor de golven, en het apero-en ga ik geregeld naar de markt voor lekkere verse spotgoedkope ananassen etc te halen.
Af en toe pik ik hier nog een yogales mee en `s avonds na de surf gaan we wat lions halen en daarna wat curry toestanden met rijst naar binnen te spelen..en de dag is weeral om, zo deze week dan al!

Toch,op het strand is het heel chil en rustig, maar eenmaal op de weg is het een gekkenhuis..bussen die auto`s voorbij steken die op hun beurt een tuktuk aan het voorbijsteken zijn..een echt spektakel en regelmatig valt uwe mond wel is open.

Maar goed, kga het hierbij laten want de frenchies zijn aan het wachten om den apero te starten!

Lions to kill!!
Sofie


  • 28 November 2010 - 13:12

    Dirk:

    Blij te horen dat alles naar wens is, denk eraan ze hebben daar super lekkere banaantjes (daar krijg je niet genoeg van). Voor de rest wij wensen je daar een mooi verblijf. Zijn er nog veel bedelaars daar? Ik denk dan ook nog aan die kleine kinderen daar, als ze een blanke zien, staan ze direct rondom u. In welk plaatsje zit je?
    Wij zaten destijds met ons Maria en Jaco in Negombo (kustplaats ten oosten van Colombo) Don't forget to go... naar Kandhi en Pinnaweela, ik weet al niet meer hoe je het schrijft,
    het ook al weer 13 jaar geleden als ik het goed voor heb, het was dezelfde periode begin december.

    Groetjes uit België.
    Olga, Dmitriy en Dirk

  • 28 November 2010 - 13:30

    Mooi Verslag ;-):

    Ben blij dat jij en de boards goed zijn aangekomen :-)

    Ik begon me al zorgen te maken :p

    Anyway, have fun dare ! En kijkt morgen is naar het zuid west, zal eens zwaaien als ik aan de kust van Mombasa sta ;-)

    x

  • 28 November 2010 - 13:42

    Rogel:

    Heyyyy fie,

    Ben nog es blij om u te zien na een klein weekske en daarjuist heb kunnen spreken op Skype,en dat het u dr heel goe bevalt,super gewoon,als ik die foto's zie dan wil zo vlug mogelijk terug nr thailand,man man,da maart der maar rap aankomt,trouwens nice pics by the way!!

    Het ga je goe Fie, en hopelijk tot binnekort nog es op skype,tof verslagje ook by the way

    Groetjes van Belgium van uwe goeie vriend

    Rog

  • 28 November 2010 - 14:06

    Hey Fie!:

    That's live! Wouw, het ziet er zalig uit!!! Geniet ervan!! En ik hoop dat je SUPER gelukkig bent..

    Liefs Elles

  • 28 November 2010 - 16:39

    Rins:

    Fieke Fieke Fieke....Wat is het weer super om je verhalen te lezen...HEEEEEERLIJK...Lekker genieten daar :):)

    Dikke kus

  • 28 November 2010 - 20:44

    Annemie:

    Ha die

  • 29 November 2010 - 08:51

    Femke:

    Heeeeeeeeeyyyyy!!!

    Heerlijk dat je weer lekker onderweg bent... Zou t ook donders graag willen, maar ja, financien he... Madrid is geen vetpot kan ik je vertellen.

    Maarreeeeee....wat ben je afgevallen!!! Staat je prachtig, maar niet meer he!!!

    XXX (vanuit het koude, koude Madrid...)

  • 29 November 2010 - 11:20

    Jimmy:

    Haha, Sofieke is living a dream!!
    Geniet er van meiske, hier ist koud koud koud!
    gr. jim

  • 29 November 2010 - 14:20

    Maria & Jaco:

    Je hebt naar het schijnt daar al de smaak te pakken te hebben. Een leuke trip is naar het olifantenweeshuis. Je kan ze daar ook in de rivier zien wassen. Veel plezier and take care.

  • 29 November 2010 - 15:13

    Petra:

    Klinkt goed zeg, leuke foto's, ga lekker genieten en we volgen je via je site

    heel veel groeten uit een koud Nederland (eerste sneeuw is reeds in aantocht)

    gr.

    Petra, Michael, Max en Iris

  • 29 November 2010 - 21:08

    Elly:

    Hey Fieke!!!
    Was weer te denken dat je goed terecht zou komen natuurlijk... yihaaaa!! Geniet ervan!! Leuke foto's en zo ben ik er toch ook een beetje bij hè ;-)
    Hier als altijd, werken werken, trainen, spelen, effe pintje (of waterke) drinken, strijken, .... dus niks speciaal te melden.
    Zondag uitgebreid naar Makro geweest en de sinterklaaskado's opgepikt, kerstkadokes al beetje gekocht en vooral veer (soorten) koffie voor mijne expresso EN een nieuwe krabpaal voor witte. Hij heeft er van hele avond niet meer uit geweest, dus was content denk haha!!
    De week die net begonnen is, wordt ook druk en volgend weekend 2 matchen dus tijd vliegt... maar is langs ene kant positief... dat wil zeggen dat ik u snel ga terugzien ;-)
    Verzorg jezelf goed, wees voorzichtig, geniet ervan en niet teveel heimwee hebben xxx dikke knuffel!!!!

  • 30 November 2010 - 14:21

    JEANINE EN WILLY:

    hallo sofie, wij stellen vast dat je het daar best naar je zin hebt, aan de foto s te zien toch.Momenteel is het hier onder het vriespunt en is ook de eerste sneeuw gevallen.groetjes en verzorg je goed Jeanine en Willy.

  • 07 December 2010 - 11:10

    Nathje:

    Ha fieke,
    laat eens iets weten - Steve goed aangekomen ?
    (. ! , ; )
    dikke knuffel van ons drie xxx

  • 07 December 2010 - 13:08

    Hector:

    dag fie
    ben vandaag terug uit hong kong was daar een week lekker weer boven op het dak geslapen 7 verdiepen hoog beter het lawaai van de city dan snorkers op de kamer
    see you later

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Hikkaduwa

Sofie

Living The Dream !!

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 86785

Voorgaande reizen:

08 December 2013 - 04 Maart 2013

The Island of Happiness

03 December 2012 - 01 Maart 2013

Freedom & Dreams..Keep On Surfing

18 November 2008 - 07 Maart 2009

Central-South America

20 November 2010 - 30 November -0001

Tropical Total

17 November 2011 - 30 November -0001

The Big Adventure!!

Landen bezocht: