The Big Real-Deal!! - Reisverslag uit Tielen, België van Sofie Avonds - WaarBenJij.nu The Big Real-Deal!! - Reisverslag uit Tielen, België van Sofie Avonds - WaarBenJij.nu

The Big Real-Deal!!

Door: Sofie Avonds

Blijf op de hoogte en volg Sofie

17 November 2011 | België, Tielen

De warme leuke zomer is weer voorbij. Meneer Vrieske Vries is weer aangekomen die zijn sporen ‘s morgens nalaat in de tuin en op de auto, .. “Hou stop! It’ s time to goooo!”

Ja, ons Fie trekt weer naar warmere oorden.. Het heeft zo weer moeten zijn, na een 2de leuke zomer als stewardess bij Thomas Cook Airlines, was het deze keer toch net effe iets moeilijker om te gaan. Een topjob die ik niet wil opgeven.
Afgelopen zomer heb ik door het werk niet stilgezeten; verschillende keren de palmbomen gaan opzoeken in de Dominicaanse Republiek en Mexico, wildlife safari in Kenia, een weekje surftrip naar Sri Lanka, het was zo mooi.. Inderdaad ‘was’..Door de crisis zullen we maar zeggen, werden al de tijdelijke contracten niet verlengd. Een serieuze klap in ons gezicht, maar alles gebeurd voor een rede..

En nu..

Wekenlang heb ik mijn kop gebroken over wat en hoe, ik kwam er niet uit, welke beslissing te nemen, welke weg ik wil inslagen,…
En toen gebeurde het; enkele dagen geleden kreeg ik een mail van een boot die mee doet aan de ARC zeilrace, een evenement waar honderden zeilboten aan meedoen om samen op een veilige manier de Atlantische Oceaan over te steken naar de Caraïben. ‘Dit is het!’ Toch heb ik hier even serieus over nagedacht, want je zit wel enkele weken op een boot, met alleen maar zee zee zee zeeeeee zzzzzzeeeeeeeee, een bemanning die je niet echt kent, en je kan er niet af! Een echt avontuur dus…
Thomas Cook was een reiziger, dus blijf ik in zijn voetspoor, of zijn vaarwater.

Startbestemming is Las Palmas, Gran Canaria. Mooi plan, maar plannen maken of aanhouden is gevaarlijk; plots heeft de Captain het laten afweten, dus nu is het even afwachten wat het gaat worden, nog spannender dus :)! De boot is er normaal gezien al, en zou ook vertrekken.. “Fie piraat oké, maar Fietje Capitana??”

Maar wees gerust, alleen ben ik deze keer niet, onzen Bart is ook weer van de partij!! Hij is me vorig jaar komen opzoeken in Indonesië, drie weken samen gereisd, gesurfd, gelachen en vooral genoten van de kleine mooie dingen en de golven. Tijdens die trip had hij besloten om dit jaar een wereldreis te maken voor een jaar, en he’s gonna do it!! Mijn idee past volledig in zijn ding ‘go with the flow’.. Een jaar zal ik niet wegblijven, but never say never!!

Nu donderdag, morgen dus, vertrekken we met de blauwe vlieger vanuit Charleroi naar Las Palmas. Daar bij aankomst zullen meteen onze ‘boat-en-of captain-search’ moeten in gang zetten.. Hopelijk scoren we snel wat. Als we meedoen aan de ARC race, zullen we aankomen in de Caraiben, meer bepaald St. Lucia. Meteen al een surfbestemming! Want dit is wel het doel van de trip, weer zoveel mogelijk golven de baas kunnen. Vanuit St. Lucia zullen we verder moeten liften per boot naar, tja, naar waar we willen; naar boven of naar onder, misschien via de San Blas eilanden?, via Het Panama Kanaal?
‘Richt-idee’ (want plannen is niet mijn ding, nee, nog altijd niet!! :)), is in Costa Rica en Nicaragua even nog oude bekende op te zoeken, daarna door naar El Salvador en Mexico. Misschien nog even de States in om van daaruit terug naar huis te vliegen? Of de boot weer op richting de andere kant?? Haha, neewel, ik zou graag het begin van de zomer terug thuis belanden en dan weer mijn droomjob verder te mogen zetten.

Maar toch, wat er precies op ons gaat afkomen is nog ‘one big ?’ ..

We will go with the flow..
Tot snel!!
Sofie

  • 17 November 2011 - 06:01

    Rolf:

    Fieke, gij zijt toch wel een bangelijke griet hè !! Andere dromen erover, en jij doet het gewoon,... Volgende zomer zullen we er nog eens een lap opgeven met het wakeboarden (surfen), we zitten nu eindelijk op een privé plas, dus dat gaat nog leuk worden ! Ik wens je een heel leuk avontuur toe en hou me op de hoogte hè !!! xx

  • 17 November 2011 - 07:14

    Dirk:

    Allez, daar gaat ze weer!!!!
    Hou het veilig en denk af en toe eens aan ons, we zullen je heel zeker voor lange tijd niet horen. Slechte verbinding op zee zeker :-)
    Groetjes Olga, Dmitriy en Dirk

  • 17 November 2011 - 07:43

    Wilma:

    Fie!!
    Wat een verhaal weer! ;-) mooi man!
    Hoop dat alles goed met je gaat en geniet van je nieuwe avontuur!
    Liefs XXXX Wilmaaaatje :-)

  • 17 November 2011 - 08:31

    Jeanine En Willy:

    wensen u een goede reis toe en wees
    toch voorzichtig geen haantje de
    voorste zijn wij denken aan je vele kussen van jeanine en willy

  • 17 November 2011 - 09:02

    Arno:

    Hey haha, kleine o u w e gek val maar niet op je bek haha... wow wat een stoere en uitdagende trip. Wij willen mee..jaja lots of pleasure D I S C O V E R and E N J O Y. ciao

    grt. Arno.

  • 17 November 2011 - 12:33

    Femke:

    Dus vanaf vandaag ben je dicht in de buurt!!!! Aaah, cool. Mocht je tijd hebben, je weet, je bent nog altijd welkom! Wat een onderneming ga je weer aan.....

    x

  • 17 November 2011 - 14:05

    Eric:

    Hoi Sofie,

    Gaaaaaaaaaaaaaaffffffffff

    Veel plezier en succes, ik zal je volgen!

    Groet
    Eric

  • 17 November 2011 - 18:39

    Annemie:

    Hoplala ons Fieke is weeral ribbedebie!!!!! Geniet ervan he meisje ;-) xxx

  • 17 November 2011 - 20:04

    Jantje Fuerte:

    Hela Fieke

    Weer grootste plannen precies , allee plannen, ideeën, weet ik het hoe je het moet noemen. . .
    ja janneman heeft heel andere dingen aan zij hoofd, er komt een tweede schrijverke aan. . . iets sneller dan gedacht maar zeker welkom. . .
    Verder nog serieus bezig met de verbouwingskes .
    Kijk er naar uit om met de kindjes te gaan kamperen ... maar zal nog niet voor volgende zomer zijn.

    Groetjes Jan en gezinnetje

    dadada

  • 18 November 2011 - 23:02

    Kurt Vergauwen:

    Damn, you go girl.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sofie

Living The Dream !!

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 612
Totaal aantal bezoekers 86782

Voorgaande reizen:

08 December 2013 - 04 Maart 2013

The Island of Happiness

03 December 2012 - 01 Maart 2013

Freedom & Dreams..Keep On Surfing

18 November 2008 - 07 Maart 2009

Central-South America

20 November 2010 - 30 November -0001

Tropical Total

17 November 2011 - 30 November -0001

The Big Adventure!!

Landen bezocht: