We have a boat!!!! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Sofie Avonds - WaarBenJij.nu We have a boat!!!! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Sofie Avonds - WaarBenJij.nu

We have a boat!!!!

Door: Sofie Avonds

Blijf op de hoogte en volg Sofie

23 November 2011 | Spanje, Madrid

Het eerste mailtje van de trip se! Donderdag dus vertrokken..Op de luchthaven werden we twee keer afroepen, iedereen was al aan board, we zaten al in de 'tranquilo sfeer'. Nog wat sweets gekocht voor de crew en mochten meteen op de eerste rij. Relaxed!! Welja, lang duurde het ni, want toen ik mijn stoel naar achter wilde zetten werden de Benidorm Bastards, zoals Bart het zei,gek! Oeeejoooeejoooeej, die konden nu is niks verdragen en kreeg twee duwen erbij; Zou ik de crew roepen?! Haha, over lastige passagiers gesproken..mmm..

Bij aankomst meteen de bus genomen richting Las Palmas, door onze surfboards kende iedereen ons al meteen. Walid, de eigenaar van de boot had me gebeld, we spraken later af die middag om te kijken hoe en wat er nu zou van gaan komen. Bart betrok ik in het gesprek zodat hij het onderwerp werd. En mja, Rambo kan wel mee! Toch zeker was het allemaal niet, allemaal een beetje vaag hoe het er aan toe gaat. Na lang wachten gingen we naar de boot, bagage mocht meekomen..goei teken?! Echt duidelijkheid was ver te vinden...

We installeerden ons in de kajuit en hebbe de handen uit de mouwen gestoken.
Een prachtige boot! Alles electrisch etc! Airco, TV, 3 badkamers, keuken, koelkast, deepfreezer en zelf jawel, een wasmachiene!! Maar dan moet het nog werken ook. Internet komt er ook..dat zou handig zijn, effe skypen vanop de Atlantic?! Haha, stel u voor!!

Vanaf dag 1 zijn er canario's bezig om den boel hier te arrangeren..T is echt one big mess hierbinnen, overal liggen draden, papieren, zakken, enz.. Mijn taak opt moment is den boel wat organiseren, kasten leegmaken, keuken en badkamers proper maken, en vooral vertalen..
Soms hebben we zoiets van 'seg' over diejen baas, moeten best wel veel doen. Bart is den technicus en mr bricolage..

Vandaag hebben ze ook al het eten gebracht in een stuk of 20 dozen die wij dan hebben uitgepakt en de spullen maar ergens in een kastje zien te steken. Toch, ni genoeg bier naar ons goesting, en ok ni volgens de captain. Ja, der is ne nieuwe captain, ne spanjaard van een jaar of einde 20 en heel spontaan. Geluk dat het zo iemand is geworden. Alexander was een Nederlander die normaal gezien hier op de boot zou blijven, maar hij ziet het ni zitten, heeft een raceboot gevonden. Wel jammer, want konde we is int nederlands dingen zegge die Walid toch ni verstaat! haha!! Maar nu ist spaans, frans en engels, en vlaams!
Op dit moment zit ik in de boot..beetje te wachten op wanneer hem nu nen auto gaat huren want der moeten nog dingen gehaald worden en ik kan niet verder..

Ik zal dan maar gewoon wat hangen, op zijn canarisch!
Hasta Pronto!!
Oja, je kan ons volgen via de ARC site, google even voor het juiste adres..bootnaam is Pied a Mer, Nr 106, zullen zondag mee uitvaren om te zien hoe de zeilen zijn die nog hersteld worden opt moment, en dan terug naar de haven..en hopelijk kunnen we maandag vertrekken.. Vamos a ver..

VERVOLG:...

Ondertussen is het dinsdagmorgen...en nog steeds in de haven! Djeezes, geraken we hier nog ooit weg?!
Zondag was de dag dat de race vertrok, een groot feest in heel de haven en op elke boot! Behalve die van ons..die stond nog boordevol rommel en we waren nog druk bezig met de dingen die nog moesten gebeuren. 'Mee uitvaren??' Tsss, moeten we de zeilen hebben..'zeilen?', oja, die liggen nog in het herstelmagazijn.. Muziek en blije mensen overal, al de boten kwamen voorbij de onze gevaren om dan vaarwel te zeggen aan de gate waar ze door de lokale bevolking werden uitgezwaaid. Het gevoel dat we niet meekonden deed me toch wel wat, maar klagen mogen we niet; We have a boatttttt!!!

Sam is zondag late namiddag aangekomen, toen zag de boot er vanbinnen al iets beter uit. Ik had Waldin even aan de gang gezet. Orde en organisatie is duidelijk zijn punt niet. Dus hop, eerst zijn kamer.. 'manana zal ik dat wel doen', 'nee, nu!' en uiteindelijk werd het beter en beter waardoor we 's avonds voor het eerst gezellig in het salon zaten te borrelen!

De bedoeling was om maandag 18u te vertrekken..Toch er was nog wel wat te doen.. Sam en ik sprongen 'smorgens de taxi in en op pad! Decathlon voor nog wat nuttige dingen, Roi Merlin voor wat hout dat gezaagd moest worden, Cort Ingles voor extra inkopen,.. Een prijzige trip..200euro, dan nog is 50, 900 jawel!, 60, 15,en de taxi 90! Toch veel dingen waren in onze ogen niet echt nodig om te varen...extra hangers, boxen voor ipod, ..tssss, walid snapt er ni veel van. Bij aankomst in de haven zei Igor de captain me 'hij heeft alles weer uitgeladen' 'ooohh neeeeee'..en ja hoor, aangekomen aan de boat was het 1 groot stort!! Dit was echt niet te doen, zo erg had ik het nog nooit gezien! Alles voor niks! Uiteindelijk heb ik er me maar bij neergelegd en mijn knop omgedraaid. Ik lach nu gewoon met zijne rommel, en opruilmen? tja dat kan ik alleen maar als hij zijne nest heeft weggelegd. Iets terugvinden doet hij ook niet..'hoe zou dat nu komen'

Gisterenavond gaan eten met Bart, Andy en Sam, de verhalen van de dag aan het vertellen, en eidelijk goed gelachen! We denken allemaal hetzelfde ervan en we komer er wel..one day.
Terug aan de boot kreeg ik echt de slappe lach, ik zag de rommel weer, en twas zelfs zo ver gekomen dat de rommel zich naar onze kajuit heeft uitgebreid, een virus??!! Djeezes! We blijven niet alleen over, er zijn nog verschillende boten die zijn teruggekomen wegens een defect. Naast ons ligt een megacatamaran die nog enkele dagen zal moeten wachten op een onderdeel, maar feest is er zeker al wel 's nachts!

Maar goed..Het is bijna 9u 'smorgens..Om 9u beginnen ik met Rasita, de vriendin van Egoy aan onze taak. De food die geleverd is kwijt te geraken.. En dan tegen 12u vertrekken?? Ik zal 15u aanhouden en zien wat het dan geeft!

'Sail away, sail away...'
Tot op de oceaan hopelijk..

Sofie

EN NOG IS VERVOLG..
Jep, we zijn dus niet vertrokken!! Der waren blijkbaar nog veel dingen te doen. Toch alles is nu zogoed als klaar. Net een briefing gekregen over het verloop en hoe en wat er op ons af gaat komen etc. Mmm..dat er golven zullen zijn is zo goed als zeker, maar hoe of wat?? The Perfect Storm??! In ieder geval, morgen om 8u is meeting, dan nog snel wat extra last minute dingen halen in de supermarkt, tanken aan de overkant en vamos!! tenminste als de captain de zeilen heeft goedgekeurd..

Voila, here we go, en nu hopelijk a Santa Lucia, casi estamos!!

voor pics kan je even zien bij bart zijn web:

https://picasaweb.google.com/113750665217128416854/Start?authkey=Gv1sRgCLGtj5SOoIvZjwE


  • 23 November 2011 - 09:21

    Femke:

    Wat een avonturist ben je toch weer.... Ik ga je zeker volgen, ik wens jullie heel veel succes en voorspoed! Je zit nu nog dicht in de buurt, maar ik hoop dat jullie snel goed mogen vertrekken!!

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sofie

Living The Dream !!

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 608
Totaal aantal bezoekers 86783

Voorgaande reizen:

08 December 2013 - 04 Maart 2013

The Island of Happiness

03 December 2012 - 01 Maart 2013

Freedom & Dreams..Keep On Surfing

18 November 2008 - 07 Maart 2009

Central-South America

20 November 2010 - 30 November -0001

Tropical Total

17 November 2011 - 30 November -0001

The Big Adventure!!

Landen bezocht: