Somewhere On the Atltantic Ocean!! Part I - Reisverslag uit Praia, Kaap Verdië van Sofie Avonds - WaarBenJij.nu Somewhere On the Atltantic Ocean!! Part I - Reisverslag uit Praia, Kaap Verdië van Sofie Avonds - WaarBenJij.nu

Somewhere On the Atltantic Ocean!! Part I

Door: Sofie Avonds

Blijf op de hoogte en volg Sofie

01 December 2011 | Kaap Verdië, Praia

Jaja,we zitten op zee!!! Eindelijk!! Toch we zijn ipv woendasdag pas donderdag vertrokken. Der waren dus NOG dingen die moesten gebeuren..pffff...

Donderdagmorgen om8u hadden we weer afgesproken, en tegen iets na 15u de haven verlaten! Jipiieeeee!!! We're sailing! Walid is op papier de capitan, Egoy de sailor, maar in mijn ogen weet hij beter wat er zich in hier in the ocean afspeelt. Na een dik uur tijd kwam er een wolk op ons af die wind en regen meebracht. Aangezien Walid persé het grote zeil wilde, kwamen we al meteen in problemen toen de wind begon te blazen. Het zeil slaagde van links naar rechts en terug, de boot die al de kanten uitging,..meteen actie!!

Tegen een uurtje of 21 werd het rustiger, de wind was gaan liggen, de golven waren kleinder, een rustige passage. Echt zo mooi was het, je zag nog net de lichtjes op Gran Canaria en de sterren boven ons. En ja hoor, ik heb al twee vallende sterren gezien, wat ga ik veel wensen kunnen doen!! Eén van de sterren viel echt lang, zo speciaal.

Tegen een uurtje of 10 ben ik gaan slapen, de eerste nacht op zee. Alles kraakt en de boot gaat serieus heen en weer, dus even wennen. Ik deel mijn kamer met Rasa, de vriendin van Egoy. Na een dik uur tetteren vielen we int slaap...maar niet voor lang. Buiten was er serieus lawaai, Walid had wilde blijkbaar weer niet luisteren..tssss...djeezes, koppige man!

Daarom veel heb ik niet geslapen, Bart helemaal niet, die moest op de bank slapen, Walid wilde niet dat hij in zijn bed ging...tssss, egoist! Mja, dieje Walid is niet echt mijne vriend, no way, maar ja, t is zijnen boot, en we zijn aan het oversteken, en dat is wat we wilden, een boot!

Ondertss is het maandag..
De voorbije dagen tja..echt veel valt er niet te zeggen..alhoewel..
Meestal sta ik op tss 7 en 8, dan ga ik wat bij Bart en Rassa zitten die hun watchkeeping doen tot 9u, daarna begin ik meestal aan opruimen van de dingen; afwas en de badkamers snel een verfrissende douche geven. Daarna wat chillen tot een uur of 13u, en daarna begin ik meestal aan de luch samen met Rasa en Bart die wat instructies geeft.. Eten, afwassen, dan meestal douchen en dan chillen tot ik ga slapen, en dat is meestal tegen een uurtje of 10, na enkele borreltjes Crèma De Catalan met Rasa (en al 1 fles is er op..damnnn..)

Heerlijk is het buiten te zitten ' savonds en de sterren te watchen.. De boot beweegt dikwijls serieus, maar ondertss ben ik het al gewoon aan het worden, en slapen begint me dus al te lukken, blauwe plekken die zijn er in overvloed!! Oja, koken is ook echt een avontuur, heen en weer en op het juiste moment de kaskes opdoen om er hetgeen je nodig hebt uit te halen. Alles gebeurt hier 'on the flow'..
Gisteren en de dag ervoor dolfijnen rond onze boot, bangelijk toch!! En Walid, mijne maat (ni!) had gisteren ne Mahi mahi gevangen en dieje hebben we dezelfde avond nog opgegeten!! Mmmmm, fresh fish, the best. Zo hebben we ook een groot scherm om 's avonds buiten films te zien, maar eerlijk gezegd, dit gaat er gewoon over vin ik! Deze boot is idd heel luxueus, maar ik verkies toch de primitive way.

En zo gaat de dag hier voorbij als een ander..alleen geen auto's, geen ambetante stresserende mensen (buiten mijne maat hier), enkel zee zee zeeeeeee, allll day and night long!!
En ja, er gaat ook een blog komen op de ARC site, maar hoe of wat moet ik nog is aan Bart vragen!
Ale, chill time now!!!

Dinsdagmorgen..
Opgestaan in the dark, 6.45u UTC, en net de zon zien opkomen..dag 5, another day on the ocean..
Hasta pronto Santa Lucia..faltan todavia 'algunos' dias..

en ondertss is het al donderdag 1 december, een week op zee, en t wordt steeds warmer en warmer..nog 1850 miles to go!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sofie

Living The Dream !!

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 86779

Voorgaande reizen:

08 December 2013 - 04 Maart 2013

The Island of Happiness

03 December 2012 - 01 Maart 2013

Freedom & Dreams..Keep On Surfing

18 November 2008 - 07 Maart 2009

Central-South America

20 November 2010 - 30 November -0001

Tropical Total

17 November 2011 - 30 November -0001

The Big Adventure!!

Landen bezocht: