Atlantic Crossing Part II - Reisverslag uit Castries, St. Lucia van Sofie Avonds - WaarBenJij.nu Atlantic Crossing Part II - Reisverslag uit Castries, St. Lucia van Sofie Avonds - WaarBenJij.nu

Atlantic Crossing Part II

Door: Sofie Avonds

Blijf op de hoogte en volg Sofie

15 December 2011 | St. Lucia, Castries

Atlantic Crossing Part II

Woensdag 14 december 12.00u UTC

En voila, nog een 180 miles te gaan en dan tatatatataaaaa Santa Lucia Normaal gezien als alles goed gaat, zullen we morgen ergens tegen de middag aankomen ..als alles goed gaat..

Het laatste verslag was van de eerste week, ondertussen zijn we al 2 weken verder..3 weken op zee.. De meeste zullen nu wel denken “pfffwooaa” maar toch is de tijd enorm vlug voorbij gevlogen; ok, elke dag is het wel hetzelfde: water, water en nog eens water, maar de zon, de wind, de golven maken het steeds elke keer anders. De ene keer hebben we een kalme zee, de andere een woeligere. De zon brandt enorm de laatste week, enkele dagen geleden was het bewolkt en hierdoor was er geen wind en dus ook bijna geen lucht om te ademen, om te stikken ja! Dan is het weer open weer met wat wind en met de zon die altijd schijnt, ‘t is altijd wel iets.

Over het algemeen hebben we steeds goed weer gehad bij de oversteek, geen enkele serieuze storm ofzo, wel een dag met wat regen maar dat maakte het dan ineens weer net even iets anders, iedereen standby.

Vliegende vissen, walvissen en regelmatig het bezoek van dolfijnen, eten, chillen, vallende sterren zien en slapen, zo ziet er een dag hier uit buiten dat iedereen zijn taken heeft.

Walid, de eigenaar en mijnen amigo zoals ik zei, welja, hij blijft en is gewoon ne rare man, en serieus egoistisch dat iedereen nu zoiets heeft van “ok, t is genoeg”. Na het vorige verslag heb ik met hem nen babbel gedaan over de dingen hier en sindsdien is hij wel wat gekalmeerd tegen mij. Toch dagdagelijks zit het er hier wel is tegen met sommige mensen. We zitten op nen boot op de oceaan en niet in een huis op ‘t vaste land. Dus dat dien boot hier beweegt is de normaalste zaak en hij ziet dat soms niet echt in, ook al is hij de eigenaar. Dikwijls komt hij met mega belachelijke dingen op de proppen die moeten gedaan worden, “here we go again” denken we dan maar, elke dag is ’t wel wat hier, elke dag zijn verhaal. Onlangs wilde hij weer niet luisteren naar de ervaring van andere en moest er een extra zeil gehangen worden..de wind was net iets te sterk en jawel, het zeil scheurde helemaal af, iedereen content behalve hij !!

Ben ook wel eens benieuwd wat het gaat geven een voet terug op ‘t vaste land te zetten - alles gaat volgens mij nog serieus bewegen. Het idee is om vrijdag de 16de de boot te verlaten en dan richting een strandje gaan in Santa Lucia samen met Rasa en Egoi en daar chillen en of-course SURFEN!!!!!!!! En als alles goed zit zullen Bart en ik op 20 december vertrekken vanuit Martinique naar Costa Ricaaaaaa!!!!!

Maar swat, hopelijk kunnen we vandaag nog wat dingen overeenkomen wat betreft de aankomst. Momenteel ben ik een lijst aan het maken qua organisatie van de dingen , want iedereen wil asap den boot af!!! Niet meer zoals bij t vertrek, NO WAY!!!!!
Dus als alles goed gaat zoals ik eerder zei, zullen we WOENSDAG hopelijk tegen de middag aankomen, dan de boot kuisen etc, en dan ‘s avonds zou er een groot feest zijn van de ARC, de organisatie van de oversteek, en dat we los zullen gaan, dat kan ik je nu al verzekeren!!!!!!

Casi casi estamos !!!!!!!!!!!

Sofie

PS; sorry voor de spelling, het is een Spaanse pc met Word in’t Spaans!!!!

• 15 December 2011 - 13:59

Sofie Avonds:

Hoi Sofie, ondertussen ben je vanmiddag terug aan land, dat zal wel een ander gevoel geven. Allez ik bel wel, grt Pa-Ma-

• 15 December 2011 - 14:42

Marc:

Hey Fieke, congratulations meid !!! Gewoon den Atlantiek over gezeild, ben fier op je !
    Zullen wel nog eens moeten afspreken nu he voor je avonturen te vertellen he want ben heel benieuwd.
    Take care
    Marc x

• 15 December 2011 - 15:51

Dirk , Olga En Dima:

Helaba, blij te horen dat jullie er geraakt zijn, we hebben je gevolgd op de ARC website, in ieder geval proficiat voor de oversteek. Volgende week kun je uw hartje ophalen met het surfen hopelijk zijn de golven daar aanwezig in de Caraïben.
    Nog veel fun.
    Groetjes.

• 15 December 2011 - 15:53

Dirk , Olga En Dima:

zie dat je uw fotookes niet vergeet te mailen :-)

• 16 December 2011 - 09:02

Jaco & Maria:

Hi Sofie, toch een opluchting te horen dat je zonder schipbreuk te lijden, aan de overkant bent aangekomen. Veel plezier daar en "take good care" veel liefs uit Gilze