Terug naar de bewoonde wereld... - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Sofie Avonds - WaarBenJij.nu Terug naar de bewoonde wereld... - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Sofie Avonds - WaarBenJij.nu

Terug naar de bewoonde wereld...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sofie

27 November 2008 | Panama, Panama-stad

Regen regen en nog eens regen was het in mijn laatste bericht, en nu, een kleine week later, nog steeds regen! Toch ondanks dit voorval verpest het niet het eigenlijke hoofddoel; het surfen!

Die dag dat we aan het wachten waren verscheen Rob in de late namiddag. Zijn huis was ergens gelegen in de jungle, op de beachroad tussen Playa weet ik niet meer en playa Pauch.
Bij aankomst viel mijn momd open, gho, hoe prachtig was onze villa daar gelegen! Met zijn 10nen zater we er, 3 spanjaarden, 2 NL-lers, 3 amerikanen en 2 belgische chics. Maar dat had ik mss al gezegd. Meteen die dag gaan surfen bij onze spot op wandelafstand. Dat was het grote voordeel ervan! Want als je zelf inm Bocas slaapt moet je steeds per bootje naar de spot en betaal je hier weer voor.

Playa Paunch was dus voor ons op 10min. In het begin leek het toch wel eng om erin en eruit te gaan. Ik ging er met een local in, die vertrouwde ik net iets meer dan die Rob van het huis. Die dag waren het best dikke bakken! pffwoa, zeker toen ik er een op mijn dak kreeg werd heel mijn lijf gekraakt!
Om eruit te gaan kreeg ik hulp van een andere local, wat een geluk, want de meesten zaten ergens tussen de bomen of serieuze hakken en sneeen van het reef.

In het huis had ieder zijn eigen plekje. Ik sliep samen met Sarah in de bovenste kamer maar toch volede ik er me niet echt veilig. De kamer was heel open en khad het gevoel of er steeds iemand kon binnenkomen, er waren ook geen ramen in, enkel gaas, zo van een vliegenraam..brrrrr... Na de tweede nacht hebben we gewisseld met de boys. Vanaf toen hebben we echt goed geslapen zonder enige zorg van 'pikkedieven' wat ik steeds zei.
Rond het huis liepen ook enkele honden, voor mij waren het allemaal 'Matiti-kes'! haha, ik was blij ermee! Toch, mijn echt Matiti mis ik wel hoor!

De rest van de dagen erop steeds 's morgens vroeg op en hop hop naar de surfspot. En weer cleane perfecte golven. Zoooo mooi is het er, echt niet normaal, en dit dat het nog regende, laat staan hoe mooi het kan zijn als de zon er zou schijnen!! pffwooo, Paradise!
De swell hield heel de week aan tot vandaag. De regen, wel die is er ook nog!

Omdat de golven minder werden begonnen we aan een plan te denken. Gisteren hoorden we plots dat we niet meer weggeraakten van het eiland. Een watertaxi gaat tot het vasteland maar vandaar uit zijn er geen wegen meer. Alles is weggespoeld. Later werd het ons duidelijk. Heel die tijd dat we rustig in het huis zaten en te surfen, is er in de omgeving een serieuze ramp gebeurd. Heel de provincie van Chiriqui ofzo iets, is getroffen. Aardstromen, bruggen weggeslingerd, rivieren helemaal uit hun dak gegaan, wegen gewoon weg, 8 mensen omgekomen, ...kortom een ramp voor heel Panama. Zelfs op Bocas vreesden ze vandaag voor uitbraak van Cholera...

Vliegen is de enigste mogelijkheid om weg te geraken uit Bocas del Toro. En ja, dit hebben we vandaag gedaan! Ook een heel gedoe, maar best weer apart om met zo'n klein proppellervliegtuigje de lucht in te gaan! Na een uurtje vliegen kwamen we aan in Panama City, de plaats waar we nu zitten. Onze groep is gesplitst, Steven en Ramon zijn samen met Eduardo mee naar hier gevlogen en zouden naar Costa Rica trekken. de 3 Americanen en onze Monchichi zijn er nog gebleven. Sarah en ik zitten nu ergens in een hostel-appartement voor 5 dollar!

Het plan is om nu richting de pacific te gaan want daar verwachten ze nu de golven! Santa Catalina of Playa Venao?? we zullen het even verder checken nu wat het wordt...

Hopelijk met een beetje minder regen en iets meer zon aub??!!!

Hasta luego
Sofietje
Ps, bedankt voor jullie reacties, echt leukkkk!!!

  • 28 November 2008 - 05:49

    Matiti En Co (be):

    oef; eindelijk terug nieuws - we waren al ongerust met al die aardbevingen en overstromingen - toffe foto's - en heb je mijn foto's in de sneeuw al gezien - ik zal er eens proberen eentje te plaatsen; groetjes en tot ....

  • 28 November 2008 - 08:18

    Heidi:

    hey Fieke,

    amai bangelijk stekske daar. goe dat ge nog veilig bent weggegaan en hopelijk op naar wa meer sunshine.
    greetz

  • 28 November 2008 - 10:19

    Edje:

    allee, terwijl Fie int water lag is half Panama weggespoeld. hopen dat wa beter weer word en dat de swell dan niet weg valt. een mogelijke troost : hier regent het ook bijna dagelijks. we hebben zelfs al sneeuw gekregen.
    Fieke doet da daar wa goe en wees voorzichtig e
    groetjesssss

  • 28 November 2008 - 12:20

    Iris:

    Hellooowww!!
    Amai, tziet er daar bangelijk uit!!
    Ons ma komt dinsdag naar huis, alles is in orde gebracht.
    ik laat zeker nog iets weten.
    koessie

  • 28 November 2008 - 13:31

    Nico:

    amai das nogal wat daaro
    de surf in portugal viel inderdaad wat tegen
    nu op naar de dikke pakken sneeuw die er gevallen zijn in zwisterland ...
    de golven daar zijn echt sick of wat ?!
    waauw
    kben blij voor u
    surf ze kapot !
    al die matitis zien er lief uit
    met den onze gaat t goed denk
    zie maar dat ge er weer gene meebrengt
    fieke zorg goed voor uzelf en amuseer je goed
    ik zal voor u een poederveld rijden als gij voor mij een golfke pakt ;p) xxx

  • 28 November 2008 - 19:52

    Gilze:

    zo het spits is afgebeten, het vervolg van jouw avonturen zullen wij pas over 11 dagen kunnen lezen, wij vertrekken zaterdagnacht en zullen de groeten daar overbrengen . Groetjes and take good care.

  • 30 November 2008 - 20:55

    Jacin:

    Un saludo desde Asturias,otro pequeño paraiso! Una pena lo del tiempo pero aun asi,te lo cambio x el aqui. Ste fin de semana hubo mucha nieve,y el mar,aunque hay buenas olas,el agua sta q jode...!Take care.Un abrazo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sofie

Living The Dream !!

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 86796

Voorgaande reizen:

08 December 2013 - 04 Maart 2013

The Island of Happiness

03 December 2012 - 01 Maart 2013

Freedom & Dreams..Keep On Surfing

18 November 2008 - 07 Maart 2009

Central-South America

20 November 2010 - 30 November -0001

Tropical Total

17 November 2011 - 30 November -0001

The Big Adventure!!

Landen bezocht: