Surfing @ Santa Catalina - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Sofie Avonds - WaarBenJij.nu Surfing @ Santa Catalina - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Sofie Avonds - WaarBenJij.nu

Surfing @ Santa Catalina

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sofie

07 December 2008 | Panama, Panama-stad

Hola de nuevo!
Weer een mailtje vanuit Panama City, waar ik vorige week geeindigd was. en nee, ik heb hier geen hele week gezeten hoor!

Zaterdagmorgen vertrokken richting Santa Catalina, een surfplaats aan de Pacific ocean.
Best een hele trip om daar te geraken; eerst met een taxi weggerakan naar de busterminal, dit kost je een 4$. De bus naar Sona is een 5 uurtjes en dat heb je voor 8 euro. In Sona aangekomen heb je de bus om 16u naar Santa Catalina voor 4$ en duurt ongeveer een kleine 2 uur.
Hou er wel rekening mee dat je best oorstopjes meeneemt! Djeezes wat was het me een lawaai op de terugweg. Geen geschreeuw van kleine kinderen maar vollebak salsa en andere 100% musica tropical, en dit gedurende de hele rit! Geef ñij dan toch maar '40 principales' van Tenerife!;-)

Santa Catalina is een heel rustig dorpje met enkele hostelletjes en een paar hotelletjes. Een kleine supermarkt die heel snel uitverkocht is, een plaatselijk restaurantje waar je voor 3$ kan eten, een pizzeria en nog twee of drie andere tentjes. Ik had het drukker verwacht aangezien Santa Catalina in elke surfguide aangeschreven is. Niet dus, gewoon perfect dat tranquile sfeertje met de locals.

Meteen waren we naar Surfers Paradise gegaan. Dit ligt net buiten het dorpje, maar het enigste plaatsje waar je meteen zicht hebt op de point! Gelukkig hadden we geen regen bij aankomst, ja hoor, het ws even opgehouden. Toch lang duurde het niet, de dag erna begon het al weer te druppelen. Golven waren wel van de partij, dus 's morgens vroeg waren we al 'al agua'. Juan Carlos is een local die er de place mee helpt runnen. De eigenaar is Italo samen met zijn vriendin Sandra. Deze waren net naar een surfcompetitie gegeaan in playa venao en zouden terugkomen na het weekend.

De point wordt gesurfd bij opkomend tij, hoogtij en afgaand tij. Laagtij is niet echt aan te raden aangezien de rotsen dan bloot komen te liggen. De surf kan wel voortgezet worden aan de beachbreak of aan punta brava, beetje verderop.

De hele week waren het 's morgens cleane golven, we werden eindelijk een keer verwend!

De regen hield op op maandag, toen zijn we richting Sona gegaan, een kleine 2 uur pendelen voor internet!
Voor degene die business willen maken in Santa Catalina...hint hint!
Die dag hebben we ons ticket geboekt richting de plaats waar we morgen naar toe vliegen....jiwaaaa!!

Best allemaal wel leuk en wel ergens ver weg te zitten in een tropische omgeving met geen stress, en ineens slecht nieuws te vernemen...??..wel dan besef je pas echt dat je 'ver' weg bent en niets kan doen, hoe graag je dan ook even thuis wilt zijn, zit je dan daar in de tropen te treuren..

Woensdag vonden we een gewonde vogel op het strand. Dit gaf me een heel raar gevoel, een teken van iets wat ik niet wilde horen. De vogel heb ik verlegd onder een boom, hopelijk dat hij zou verbeteren. Het feit dat je hierop zit te kijken en er helemaal niets aan kan doen veroorzaakte bij me een heel triestig, machteloos gevoel. Ik voelde dat er echt wat was. twee dagen lang heb ik zitten te wachten op een telefoonkaart, uiteindelijk donderdag in de late namiddag toen ik in tranan zat aan de telefooncel, kwam een local me toefluisteren dat de kaarten er zo aankwamen.

Wat ik voelde was ook de realiteit. Nico zijn moedertje is gestorven. Hierbij wil ik nogmaals mijn innige deelneming betuigen aan heel de familie.

En nu, nu moet het weer verder, zowel daar als hier.
Vanmorgen zijn we vertrokken vanuit het surfer's paradise en momenteel terug in Panama City.
Goede voorspellingen, een ticket in handen, de zon is van de partij, de zomer is begonnen, entonces;
'Vamos a America del Surrrrr'!!! Jihaaa, Ecuador here we come!!!

Hasta muy muy pronto Montanita,
Sofie y Sarah




  • 09 December 2008 - 15:58

    Liesbeth Ruigendijk:

    hey sofietje!
    leuk om je avonturen te lezen! lekker reizen en surfen....over een maand begin ik er ook aan!joehoe! marokko was wel weer relaxed, heb een paar heel goede tips gehad van een duitse surfleraar, heb nu wel echt de feeling denk ik.
    maaike en ik gaan ook een weblog bijhouden als we op reis zijn, dus laat je nog wel weten welke. en wij hebben nu alleen nog een ticket (vertrek 6 januari) via new york (5 dagen) naar costa rica, verder kijken we daar hoe of wat. dus als je op een paradijselijk stukje aarde in de buurt zit, komen we misschien nog wel even buurten!
    geniet van al het goede daar! x liesbeth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sofie

Living The Dream !!

Actief sinds 10 Nov. 2008
Verslag gelezen: 861
Totaal aantal bezoekers 86807

Voorgaande reizen:

08 December 2013 - 04 Maart 2013

The Island of Happiness

03 December 2012 - 01 Maart 2013

Freedom & Dreams..Keep On Surfing

18 November 2008 - 07 Maart 2009

Central-South America

20 November 2010 - 30 November -0001

Tropical Total

17 November 2011 - 30 November -0001

The Big Adventure!!

Landen bezocht: