4 countries in 3 days - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Sofie Avonds - WaarBenJij.nu 4 countries in 3 days - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Sofie Avonds - WaarBenJij.nu

4 countries in 3 days

Door: Sofie Avonds

Blijf op de hoogte en volg Sofie

25 December 2011 | Costa Rica, San José

En hop into the sky richting Puerto Rico ¡¡ Daar was ik gebleven..

Wat voorstellen als flight crew toch kan doen; extra ontbijtje en een snack erbij gekregen.
Aangekomen in Puerto de bus genomen en a la playaaaaa, we hadden een stopover van 7 uur. En ja, we caught the right place ¡ Van ver zag ik al enkele surfers wandelen, dus de surf was on. en weer kwamen we terrecht op een leuk strandje, kleine maar fijne golfjes. Boardje huren was ons net iets te duur, dus besloten we dan maar om even aan de bar wat te gaan drinken; Puerto Rican Paradise Cocktail..Hooo zo goed.

En dat we in de tropen zijn, wisten we meteen; regenbuien, de ene na de andere, maar onze pret kon niet op. Bus genomen naar het Oude Puerto Rico en daar nog een terraskes doen. Tijd vloog enorm snel voorbij, we moesten ons nog haasten om weer tijdig op de luchthaven te geraken. Ikke maar stressen toen die laatste bus op zich liet wachten..dammmnnnnn...en Bart maar chillen tegen ne paal, 'genne stress Fie'¡

vertraging van 22 minuten..al de stress voor niks.. Ingestapt en deze keer ons beide voorgesteld als flight crew..zitten, ogen dicht want de vermoeidheid begon te naderen..up to Miami.

'Welcome to Miami' en hier nog een fles processo 'cause you were asleep' ¡¡ Neeeeeeee ¡¡¡ Gewoon een heel fles kregen we in ons handen..
Bagage uiteindelijk maar laten staan...die kwamen we later wel ophalen zeiden we tegen de man aan de balie die eerst zei dat dit onmogelijk was. Busje op en richting Miami Beach, South Beach.. Met de fles in de hand, en met een zak erover want drinken op straat mag er niet, liepen we door de Spanish Village.. Zooooo gezellig¡¡ Flesje gekraakt, foto genomen met fles uit de zak, bekers van de starbucks en maar lachen..
Lekker mexicaans potje gegeten en dan nog wat cocktails gaan drinken op Lincoln Avenue.. Damnnnnn, was weeeeer ooohhhhh zooooooo good¡¡ Tegen een uurtje of 3 denk ik, namen we de taxi terug naar de luchthaven om daar te gaan crashen aangezien alles gesloten was en onze ogen ook wel serieus klein aan het worden waren...
Dien Taximan moet er ook wel wat van gedacht hebben...en nog meer de mensen op de luchthaven..

Tegen een uurtje of 5 werden we wakker...op de bagageband¡¡¡¡ hahaaaaaaaaaaa¡¡¡¡ super¡¡¡ wat een zicht ¡¡¡ Ik denk dat er wel foto's van genomen moeten zijn...zeker met Bart zijn spawke dat naast den band te vinden was.. Ijskoud was het binnen, naar buiten om ons op te warmen was het enigste wat hielp.

Uiteindelijk waren we is ne keer op tijd aan de Gate, op naar Costaaaa Ricaaaaaaaaa¡¡¡

Woensdag 21 december zijn we in san jose aangekomen om 11u local time. Kapot waren we..al 36uur onderweg sinds Martinique..
Taxi genomen naar the city om de bus te nemen naar Puerto Viejo, aan de Caribische kant van't land. Joachim de taximan, haha was me dat ook weer lachen¡¡ Regelmatig viel dat ding half in panne..zo stonden we aan de lichten en ging het ding niet meer vooruit, gas geven en jaaa ineens ging hij weer maar nu moesten we doorrijden..en t was rood..achja, Pura Vida he ¡

De bus op en tegen een uurtje of 19u uiteindelijk aangekomen op onze bestemming. Slaapplaatstke gezocht en roeeeezen..Dood maar dan ook doooooodop waren we.

Puerto Viejo is een bekende surfspot, Salsa Brava noemt de golf, een barrel-en boardbreker machine 1ste klas¡ Samen met 2 Zuid-Afrikanen hebben we de dagen doorgebracht op zoek naar nog andere surfspots en naar feestjes.. Jep, de laatste avond hebben we ons nog is laten gaan; Guerro con frescaaaaaa, mmmmmm¡

Gisteren tegen 15u aangekomen in San Jose, Joachim de taximan gebeld en hij kwam met deze keer een gloednieuwe wagen, 61km, ons ophalen en bracht ons naar Casa Suizo hier in Alejuela waar we dus nu verblijven¡¡ Eindelijk ik ben bij met mijn verhaal¡¡¡
'S avonds naar de luchthaven Elfi, Bart zijn vriendin, gaan ophalen en nu kan het avontuur weer verder gaan voor twee zeken met zijn 3'en¡¡

Feliz Navidad
Sofie xx

Check ook Bart zijn link; bartgotemans.waarbenjij.nu voor zijn verhalen.. pics zijn voorlopig terug te vinden op zijn link dat ergens in het tweede verslag van me onderaan staat..

Hasta Pronto xx

• 31 December 2011 - 18:30

Pa En Ma:

zoals telefonisch al gedaan ook nog eens beste wensen ook voor Bart en zijn vriendin en voorzichtig hé